Tredje advent.

Idag har jag bakat bullar. Saffransbullar med mandelmassefyllning och lite apelsinzest i.
Hur goda som helst blev dom. Enda nackdelen är väl att jag glömde äta middag och smällde i mig 5-6 bullar istället. :)
 
Resten av dagen har jag spenderat med att städa och lyssna på Musikhjälpen.
Jag vet inte riktigt om min lägenhet är stökigare än vanligt eller om det är min motivation som tryter, för det känns inte som att jag kommer nånstans.
Hade hellre satt mig i soffan med djuren och myst under en filt framför någon rolig film.
Med en kopp te och en nybakt bulle (till, fast det kan jag inte som tur är för dom har jag stoppat i frysen).
 
Appropå advent så har jag väldigt lite julkänsla.
Det är alldeles för varmt och alldeles för snöfritt. Hur kan det inte vara minusgrader i mitten på december? Det här är ju värdelöst! Bara regn och slask, och stackars Elliott drar med sig en himla massa grus med sig in.
En adventsljusstake har jag uppsatt i köket, men mer julpyntat än så är det inte.
Julklappar har jag inte fixat några än, men det ska fixas nästa vecka.
Tyvärr känns det som att det blir nedskärningar i julklappsbudgeten igår.
Efter bilköp och bilkrångel och kattoperation så har sparkontot tömts radikalt.
Kul.
Tur att både frysen och skafferiet är fyllda sedan tidigare, lär inte svälta på ett tag iallafall.
Och tur att bensinen köps på kredit, det lider jag inte av förrän fakturan kommer. (tyvärr...)
 
Pratade iallafall med min kära klinik (samtidigt som jag fick provsvaret på O'Malley) och som det ser ut just nu kommer jag troligtvis att få möjlighet att jobba en dag i veckan efter årsskiftet. Wihoo!! :)
Ska bli fantastiskt skönt att få göra saker man kan och få se en annan verklighet än mina skolböcker.
Dessutom blir det ju så småningom ett välkommet tillskott i kassan.
 
Tar ett städröj till, sen ska jag sova.
Imorgon ska jag åka till skolan en sväng och sitta och träna lite på våra patientdockor Oskar.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0