Tvådagars.

Det är inte många gånger jag gjort det, festat två dagar i rad.
När jag vaknade idag insåg jag varför. Jag vaknade 14.30...
Somnade igårkväll, med mobilen i handen, i slutet av en twitterkonversation.
Vaknde förut, med katterna ståendes bredvid mig med varsin uppfodrande blick.
Frukosten är några timmar försenad.
 
Men så roligt jag har haft!
I fredags hade Elina och Sebastian inflyttningsfest.
Skyndade mig iväg direkt efter jobbet, fixade kläder, smink och blev bjuden på mat innan festen började.
Drack sött vin, drack konstigt vin och mousserande vin.
Drack en Rosa Pantern, delade på en Rosa Pantern.
Åt lite ostbågar.
Mycket trevligt prat och skratt, och hela kvällen satt jag bredvid en kille som jag, det senaste halvåret, trott att jag inte skulle kunna sitta bredvid.
Men det gick, jag trivdes mer än bra, jag fick en efterlängtad ursäkt och kvällen slutade lyckligt.
Att efter några månaders förnekelse tvingas inse, och erkänna för sig själv, att jag fortfarande inte släppt taget är dock en väldigt konstigt känsla. Eller en bra känsla, beroende på hur man ser det och beroende på hur framtiden utvecklas.
 
Vaknade på lördag morgon, trött, huvudvärk och lite småsliten.
Blev några glas vatten och en huvudvärkstablett när huvudvärken tog omtag.
Dagen var seg, en lång utdragen väntan på Färjestads match mot Linköping.
Tyvärr blev även matchen en enda lång utdragen väntan på mål.
Halvvägs in i tredje perioden kom första målet, av Linköping.
Som tur var så kunde Walle jämna till resultatet någon minut senare. En suck av lättnad.
Men sen blev det en mållös förlängning och ett strafflotteri som slutade åt fel håll.
Men en poäng är iallafall en poäng bättre än en förlust.
Efter matchen hoppade jag på bussen in till stan och mötte upp tjejerna från jobbet.
Jenny slutade i tisdags och igår var det dags att fira av henne ordentligt.
Vi hade bokat in oss på Jaguar, den nya nattklubben som befinner sig i Score's gamla lokaler.
Det var nytt och fräscht, även fast man kände igen sig lite.
Vi fick våra bord, vi fick drickan och vi fick maten. Smaskiga hamburgare med pommes.
Gissa om det var gott!? Efter att endast ha fått i mig en varmkorv med bröd och en flaska Coca Cola innan.
Underbart!
Så vi åt, vi drack, vi pratade och skrattade!
Och efter maten hade en DJ (Färjestads DJ till och med!) förberett ett musikquiz åt oss.
Det var jätteroligt och jättesvårt!
En massa intron och låtar fick vi höra och svara på diverse frågor.
Mitt lag kom delad tvåa till slut. Vinnarlaget fick dela på en flaska skumpa.
Sen gick resten av kvällen i dansens tecken.
Schlagergolv och pumpande musik, det var längesen jag dansade så mycket.
Och det kändes i fötterna. En heldag i högklackat är inte jätteskönt för stackars trötta fötter.
Ibland blev det sentimentalt, inte så konstigt.
Kvällen tog slut och jag fick längsta kramen på länge, men den var välbehövlig.
Snart är det slutspel och då ses vi igen! :)
 
Delade taxi hem med några av tjejerna, kom hem, kollade mobilen och somnade som en stock.
 
Under tiden jag skrivit detta har pizza blivit beställd och levererad.
På knappt 20 minuter. Wihoo!!
Så nu ska jag klättra upp i soffan, mysa ner mig under en filt, äta pizza och läsa bok.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0