Blää

Ända sen jag blev sjuk har jag varit fruktansvärt slemmig i halsen, det vill liksom inte komma upp utan det känns som det sitter som en stor klump i svalget och bara sitter fast.
Den där klumpen gör mig illamående och gör det svårare för mig att andas, så idag tog jag mig i kragen och åkte till Apoteket för att köpa hostmedicin.
Letade mig fram till skyltarna med "Mot slemhosta" och tittade på flaskorna.
En Apoteksmänniska kom fram och frågade om jag hittade det jag sökte och jag undrade vilken som smakade minst äckligt.
En av sorterna skulle smaka lakrits, resten skulle smaka typ mint, förutom en svagare barnvariant som det var jordgubbssmak på.
Eftersom jag vet att lakritssmakande medicin är fruktansvärt vidrigt och att jordgubbsmedicin inte heller brukar vara någon höjdare tog jag en av mintflaskorna.
 
Betalade, kom hem och hällde upp mina femton millilitrar.
Skjutsade in det i munnen, svalde och kände sedan smaken. Så vidrigt!
På bipacksedeln står "kräkningar" som en vanlig biverkning. Förståeligt med tanke på den fruktansvärda smaken.
I innehållsförteckningen står följande: vanilj- och lakritsarom.
Tack för den.
Det var det äckligaste jag någonsin svalt. Och detta ska jag få i mig 15 milliliter 3 gånger per dag.
Det får fan se till att vara värt det.
 
Nu ska jag fixa våfflor, blev så grymt sugen på det.
Har ingen grädde, men vafan, det kanske jag överlever utan.
Annars får jag slänga mig till närbutiken och köpa ett paketgrädde för typ 20 kronor...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0