God Jul och Gott Nytt År!

Ja, lite försenat kanske, men jag har ju glömt att skriva om både jul och nyår!
Dåligt av mig.
 
Så här i efterhand börjar ju dessutom mitt minne falna.
Ibland undrar jag i vilken ålder demens kan debutera...
 
Under julhelgen fick jag äntligen komma hem till familjen igen. Har inte varit hemma i Billingsfors sedan semestern i somras i princip. Var väl hemma en sväng igen i juli och tittade på teatern, men det var ju bara en snabbtur.
FIck äntligen träffa Bullen. Min gamla älskling. Han är 21 år iår. Varje gång jag åker tillbaks till Karlstad undrar jag om han fortfarande kommer vara vid liv nästa gång jag kommer hem.
På jobbet känner jag mig oftast kanska känslolös när djuren dör/avlivas, men när det gäller mina egna...
Kommer antagligen bryta ihop och vilja isolera mig från omvärlden när det händer.
 
Anyway...
 
Julafton spenderades hemma hos familjen tillsammans med min ena moster.
Vi åt en massa god mat såklart, tittade på Kalle Anka, drack kaffe och åt kakor, åt tårta.
Var det något vi inte åt?
Skulle varit risgrynsgröt då...
Delade ut och öppnade en massa paket.
Fick en hel hög med trevliga grejer. Bland annat kunde jag bocka av massor med saker från min önskelista!
En fönsterlampa, en golvlampa, en USB-hub och ett kakfat i två våningar.
Sen fick jag även en mediaspelare att koppla in i tvn, en verktygslåda, ett par fiffiga böcker, ett gulligt tvålfat, en verktygslåda, pengar och klädvårdsrullar :)
Får hoppas att jag inte glömt något nu, det dyker väl upp isåfall.
 
På juldagen förflyttades kalaset in till ovan nämnda moster aka grannen. :)
Tillsammans med massa släktingar som jag inte träffat på hur längesen som helst.
Dom flesta har jag väl troligtvis inte sett sedan förra julen.
En del ännu längre.
Himla trevligt hade vi iallafall, ville att dagen aldrig skulle ta slut.
Åt mat, pratade och pratade, spelade kort (Texas Hold'em, med tändstickor istället för marker.)
 
Annandagen blev ganska kort. Klockan 16 skulle Färjestad spela match igen efter juluppehållet och jag skulle vara där.
Men innan jag åkte hann vi med lite lunch tillsammans med min andra moster!
 
 
Mellandagarna försvann i ett diffust surr av alldeles för sjuka djur till djurägare som väntat alldeles för länge med att kontakta veterinär.
Ja det är dyrare att få behandling under röda dagar, men väntar man på dom vanliga dagarna hinner djuren oftast bli såpass sjuka att behandlingen iallafall blir dyrare, långvarigare och djuret kanske inte ens överlever.
Suck.
 
Nyår sedan!
Åkte hem till Elina och Sebastian, vi fixade, dukade, lagade mat.
Ytterligare fyra personer anslöt sig till oss framåt sjutiden.
Bål med jordgubbar och stjärnfrukt till välkomstdrink.
Kräftor och vitlöksbröd till förrätt.
Oxfilé, pressad potatis och sallad till varmrätt.
Vaniljpannacotta med jordgubbssylt till efterrätt.
Så gott. Så mätt. Så trevligt.
Det enda tråkiga var att en i sällskapet blev magsjuk. Inget man vill ha på nyår. :(
 
Vi spelade spel och satt och pratade och drack vin.
Sen närmade sig tolvslaget.
Vi tog oss ut i duggregnet med plastglas och en flaska (äkta!) champagne och väntade.
Fyrverkerier färgade Karlstads natthimmel, och vi hade även lite egna fyrverkerier som fick lysa upp oss där vi stod och skålade.
Mysigt! (Sjukt bara att lite papper, krut och stubin ska behöva vara så dyrt. Kommer aldrig lägga ut pengar på fyrverkerier)
 
Mitt nyårslöfte, vare sig det är officiellt eller inte är att leva ett lyckligare och hälsosammare liv.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0