Hockeytorsdag

Har varit på hockey idag. Äntligen!
Kommer inte ens ihåg när jag var där sist, vilket lag vi mötte eller hur matchen slutade.
Övertid på jobbet och influensa har förhindrat mig från att se en himla massa matcher känns det som.
Men idag var jag där och jag kände till och med att jag hade saknat det.
Det var skönt, vissa dagar har det känts som att jag tröttnat på hockeyn.
Matchen var väl ingen höjdare, men vi vann ju iallafall, även om Timrå, målmässigt, var oss hack i häl hela tiden så kunde vi till slut gå vinnande ur striden.
En lite nervös sista halvminut, mest för att jag var fruktansvärt osugen på förlängning.
 
Hade mer att göra vid WP-bordet idag än vad jag haft att göra på jobbet.
Har tagit ett blodprov idag. Ett!
Inte sövt någon, inte tagit några röntgenbilder, inte nånting.
Jag har skrivit ut papper, skrivit ut etiketter, skrivit adresser på kuvert.
Stendött.
Dessutom försov jag mig, rejält.
Slog upp ögonen, kände mig utvilad och upptäckte himlen utanför fönstret.
Det var så ljust, det kändes som att det var sommar.
Sekunden senare insåg jag att det ska inte vara så ljust när klockan är sju.
Och klockan var inte sju heller, den var tio och jag skulle ha börjat jobba åtta...
Det som förvånade mig mest var att ingen ringt efter mig, men det var extremt lugnt på jobbet, få patienter inbokade och inte mycket för sköterskorna att göra. Operationspersonalen trodde jag var på mottagningen och tvärt om.
Lite tragiskt dock att två timmar av arbetsdagen gått och ingen hade hunnit sakna mig. :(
 
Anyway. Sova nu, försöka att komma i tid till jobbet imorrn.
Sedan är det äntligen helg igen.
På lördag ska jag åka ner till Göteborg för säsongens första bortaresa!
Wihoo!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0