Klant

När man är trött kan man göra lite knäppa saker.
När man är så trött att man nästan somnar stående gör man ännu konstigare saker.
Tog mig en kopp te på jobbet tidigt imorse, typ vid halv fem eller vad klockan nu kan ha varit.
Slår mig ner i soffan med mitt te och min telefon.
När jag sitter där som bäst, avslappnad och låtsas att arbetspasset snart är slut glider telefonen ur min hand och rakt ner i tekoppen.
 
Sony Ericsson X10 mini tycker inte om att bada i te, särskilt inte skållhett sådant.
Stendöd.
Min trötta hjärna tänder "vatten är bättre än te" och så river jag bort skalet och sköljer telefonen under kranen.
Vet ännu inte om det gjort saken bättre eller värre.
Plockar ut minneskort och sim-kort men det är det enda som går att få loss.
Försöker torka det som går men det går ju inte att komma IN i telefonen.
 
En sak har jag iallafall lärt mig. Man ska inte försöka starta en blötlagd telefon.
Lindar in den i papper och lägger den i väskan.
När jag kommer hem får den åka in i ugnen en sväng och nu ligger den och vilar i en påse med riskorn.
Förhoppningsvis letar sig fukten ur telefonen så att den går att använda igen så småningom.
 
Jag ville ju skaffa mig en ny telefon, men inte på det här viset, och inte så akut och ogenomtänkt.
Dessutom måste jag skaffa mig en väckarklocka om mobilen inte tänkt att vakna innan måndag.
 
Härliga utgifter såhär efter jul...
 
Hoppas och håller tummarna för att min söta lilla x10 överlever.
Varför ska telefoner behöva vara så känsliga för?
__________________________________________________________________
 
Snart dags att ta sig till jobbet igen.
Längtar ännu mindre efter denna nattens arbetspass.
Jag har huvudvärk och ont i halsen. Hela huvudet dunkar.
Är både frusen och överhettad på samma gång. Feber på väg?
 
Sjukanmälan när jag är den enda personen som ska patrullera kliniken?
Knappast ett alternativ.
Längtar mig tolv timmar framåt och ska sova resten av helgen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0