Söndagssummering.

Små Citroner Gula blev filmen för kvällen.
Ena vännen uteblev så det var bara jag och Jenny som slog oss ner i salongen med varsin popcornbägare.
Filmen, som tydligen är baserad på en bok  - det visste jag inte, var jättegullig.
En lagom mysig, romantisk och lite gråtig svensk film.
Äkta feel-good.
 
Jag lyckades bekämpa tvättberget. Eller nästan iallafall.
Det gick från att vara ett enormt berg i mitten av mitt sovrum till att istället vara elva små högar lite här och var på golvet.
Återstår bara att få tag i tvättmaskinen som kan göra jobbet. Vissa dagar önskar jag verkligen att jag hade en egen maskin. 
Elva maskiner liksom, det är ju minst två tvättider.
Och vart kommer alla kläder ifrån? Jag har ju aldrig nått att ha på mig. 
Dags att rensa och förnya kanske?
 
Jag fick ett litet lass med komplimanger tidigare idag. "Du ser bra ut och är trevlig, du har alla attribut jag vill ha hos en partner".
Blev lite chockad av att se det svart på vitt. Men jag önskar bara att orden hade kunnat komma från rätt person.
Det tragiska är ju att det inte är första gången det händer heller.
Någon som jag inte är intresserad av är intresserad av mig, samtidigt som jag är intresserad av någon annan.
Är det så här mitt liv ska se ut?
Ska jag behöva stå ut med att ha "beundrare" men aldrig få den mannen jag vill ha?
 
Nä. Ska ägna resten av kvällen åt att varva ner och samtidigt ladda inför morgondagen. Jag har förväntningarna satta på att måndag och tisdag kommer bli två av de värsta arbetsdagarna på länge.
Tur att det finns folk där som gör mig lycklig iallafall.
 
   
          g


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0