Katterna!

Nej, bara för att jag mestadels uppdaterar om Elliott och skolan nu för tiden så har jag ju faktiskt inte glömt bort att jag har katter också, tre stycken till och med.
 
Innan Freja kom hit var katterna för det mesta som två delade läger. Morgan höll sig på sin kant och O'Malley höll sig på sin. På kvällarna kunde de ligga i sängen samtidigt men det var ju mest bara för att jag också låg där och det var mysigt.
Någon enstaka gång kunde dom ligga tillsammans, men det var väldigt väldigt sällan.
Nu har Freja flyttat in och det verkar nästan som att hon har svetsat samman gruppen. (Eller så utgör dom bara en enad front mot hunden...)
O'Malley och Freja ligger och myser tillsammans och Morgan och Freja ligger också och myser tillsammans.
Och Freja ser till att få bli tvättad så ofta som möjlligt.
Det tog ett tag innan Morgan tyckte att han kunde sänka sig till den nivån. Att tvätta någon annan än sig själv...
Men nu gör han det ändå. :)
 
Men egentligen kan man väl säga att O'Malley och Morgan fortfarande är var sitt läger, det är bara att Freja flyttar sig mellan båda två och befinner sig där hon har lust.
Snart är lilla fröken fem månader, tiden går så fort.
Hon växer och växer, kommer inte dröja länge tills hon är ikapp Morgan tror jag.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0