Obefintlig fritid.

Jag undrar hur det är tänkt egentligen.
Dom här fyra veckorna går vi 8:30-16:30 varje vardag. Intensiva dagar och massor av kliniska övningar.
Lärarna vill att vi ska vara väl pålästa när vi kommer till övningarna, det vill säga vi ska studera litteraturen före.
 
Dessutom har vi 6 stycken temaarbeten som ska göras under den här tiden. Dessa består av litteraturstudier och individuella arbeten som ska skrivas och som sedan ska sammanställas gruppvis.
 
På vilken tid är det tänkt att detta ska göras?
På den där tiden mellan 16:30 och läggdags då man egentligen vill göra något som inte har med skolan att göra?
Typ umgås med vänner, äta middag, ta promenader med hunden och träna hunden, mysa med katterna, titta på film...
 
När jag blev färdig djursjukskötare insåg jag hur skönt det skulle bli att vara klar när klockan blir 17.
Att få gå hem och göra precis vad som helst, eller ingenting, resten av kvällen.
Nu är den tiden slut för ett tag framöver.
 
Men hey, snart kan jag allt om karies iallafall. Alltid något.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0