Imorgon gäller det

Om 12 timmar sitter jag och skriver tenta.
Har precis skrivit ut typ 300 sidor lagtext och annat som ska med på tentan.
Tror att detta är första tentan jag skriver där det är meningen att man ska ha med sig all litteratur enligt litteraturlistan. Det känns helt sjukt.
Å andra sidan så är det här den enda tentan, under hela mitt liv, som jag känner mig osäker på om jag kommer klara.
Så att få ha med sig litteratur eller inte känns lite skit samma.
 
Igår tränade Elliott på att åka buss. Eller tränade och tränade, han fick vara så god och följa med mig på bussen helt enkelt. Men han var iallafall jätteduktig. Låg ner vid mina fötter, satte sig upp ibland när det gick folk förbi men var inte överdrivet intresserad av dem.
Och på vägen hem var han så trött efter alla intryck under kvällen att han i princip sov hela vägen hem. Förutom de gånger jag matade honom med godis för att han var så duktig.
Mellan bussturerna så var jag hemma hos Elina och umgicks, pysslade med ståltråd och drack vin. Vi käkade kebabtallrik (mmm så gott!) och lite senare kom några tjejer till. Hade väldigt trevligt, men det fick bli en ganska kort kväll. Resten av tjejerna skulle ut, men jag och valpen åkte hem och sov istället. Det kändes väldigt välbehövligt.
 
Idag har Elliott varit ute och röjt lite i skogen tillsammans med sin syster och resten av Hovawart-gänget. Det var väldigt trevligt.
Sen dess har jag städat lägenheten och förberett mig på att en klasskompis ska komma, hon ska sova hos mig under veckan.
Det blir lite annorlunda. Jag vet inte hur länge sen det var någon sov över hos mig sist, och framförallt inte flera dagar i rad. Blir konstigt.
Ska nog ta och plocka iordning mina böcker och papper som ska med imorrn. Och pennor. Kommer ha skrivkramp vid lunchtid imorrn...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0