Varför ha en väckarklocka...

... när man har en morgonpigg valp?
 
Han säger inte till när han är nödig, och han skäller inte särskilt ofta. Bara när han försöker få katterna att leka med honom, eller när man lämnar honom ensam på andra sidan av ett kompostgaller.
Men imorse var det ett konstigt ljud som väckte mig.
När man låser upp skärmen på min mobil är det ett slags vattenljud som hörs. Detta vattenljudet hörde jag upprepade gånger imorse men kunde inte förstå vart det kom ifrån.
Låg jag på telefonen? Låg en katt på telefonen på nattduksbordet?
Nej. Telefonen låg i Elliotts bädd och det var hans trampdynor som åstadkom ljudet.
Klarvaken matte.
Men telefonen var oskadd iallafall. Några mindre bitmärken i sladden, men inga tillräckligt djupa.
 
Sedan dess har vi varit ute två gånger och ska alldeles strax gå ut en gång till, men Elliott ligger och sover vid på golvet bredvid mig som vanligt, så jag väntar tills han börjat vakna.
Sen blir det väl till att göra lunch antar jag.
Har dock märkt den här veckan att det är svårt att bli hungrig när man bara går hemma.
Att småäta är enkelt, om det finns något att småäta. Men att äta en riktig portion normal mat. Det är konstigt.
 
Min studiemotivation har dessutom försvunnit helt och hållet. Antagligen för att jag har så mycket annat att tänka på, med valpen, med katterna som inte är särskilt förtjusta i honom, med att jag ska få i mig mat.
Dessutom har jag lyckats bli sjuk. Har varit trött hela veckan, men trott att det berott på alla tidiga morgnar.
Men i förrgår kom snuvan, halsontet och igår vaknade jag med sprängande huvudvärk.
Frukosten idag bestod av en treo, en kopp kaffe och en macka, så nu känner jag mig nästan som en vettig människa igen.
Det är bara det där med att ta tag i studierna som funkat sådär.
En del har jag gjort, men inte tillräckligt mycket för att få helgen ledig. Jag har några sidor att läsa i en del böcker, och skriva om det och sammanfatta.
Jag längtar efter att få det här arbetet inlämnat och godkänt så att vi kan byta ämne. Etik och moral, etiska synsätt. Egentligen är det ju intressant. Men just nu är det bara så tråkigt att jag vill kräkas på det.
"Vilka värderingar kan du utläsa ur gällande dokument för tandhygienistprofessionen?"
 
Det har aldrig varit så mycket roligare att kolla facebook, spela spel på mobilen och läsa andra roliga böcker


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0