Dags för en liten catch up igen då!

Var ju ett "litet" tag sen jag bloggade sist. Igen.
Juni har tagit slut och halva juli har snart passerat och knappt har det varit någon sommar. Det finaste vädret brukar se till att hålla sig till de dagar jag jobbat, men då får man ju iallafall lite solsken på lunchpromenaden!
 
Har hunnit göra en massa saker, för några helger sedan följde jag med Martin och spelade rollspel igen! Lika roligt den här gången, nu har jag även skapat mig en riktig karaktär som ska få vara med på äventyr när jag har tid att vara med. Det blev en halvalv som jag döpte till Kiara. ^^
Samma helg va vi iväg in till Sunne en sväng och hälsade på hans föräldrar också, fick en liten rundtur i deras hus och fick en liten lektion i amerikanare av hans pappa. :)
Förra helgen åkte jag och Martin på roadtrip hem till Billingsfors och gick till Friluftsteatern och kollade på föreställningen som dom satte upp där i år. Det va väldigt trevligt.
Elliott fick följa med in och skötte sig väldigt bra under hela föreställningen, trots att han säkert tyckte det va rätt långtråkigt att vara stilla så länge. En liten stund i början av föreställningen fick han syn på människorna på scenen och tyckte dom va skumma så han morrade på dem. Men när jag berättat för honom att det inte var något man behövde bry sig om så la han sig tillrätta i gräset och somnade som en liten stock.
 
Efter föreställningen gick vi ut på gräsmattan och slängde ut en filt och satte oss och åt medhavd picknickmat. Det va jättemysigt! Å jättegott! Hemmagjord potatissallad, tunnbröd, sallad och grillad kyckling. Smask smask!
Sen åkte vi hemåt igen och Martin åkte vidare hem till sig för han håller på och målar huset så det går åt lite tid till det kan man säga.
 
Sen har jag mest jobbat, i skrivande stund kommer jag inte på något annat intressant att berätta om.
Många på jobbet har semester nu och vi har fått in ett gäng sommarvikarier som hjälper till.
Och eftersom jag är mer ordinarie än vad sommarvikarierna är så har jag fått vara på operation ganska mycket. Roligt och intensivt! Många sövningar har det blivit!
Denna veckan som precis passerat har jag jobbat helg också. Suck, men så är det. Det har varit en väldigt krävande helg. Mååånga inskrivna och många akutfall både på dagtid och kvällstid.
 
I söndags förmiddag kom mamma och pappa på besök, jag jobbade kväll så jag började ju inte förrän tre på eftermiddagen. Vi drack kaffe och fikade och sen åkte vi till ikea och käkade lunch. Så det var väldigt trevligt!
Mamma är rätt pigg för närvarande och har inte ont i ryggen längre så det är skönt. Hoppas att det kan få hålla sig så här ett tag nu.
 
Igår och idag är jag ledig eftersom jag jobbat sju dagar i sträck förra veckan. Igår var jag till däckverkstan och fick däcken balanserade för bilen har skakat så hemskt sen jag bytte till sommardäck (vilket var ett tag sen...).
Visade sig att dom va rätt ojämna, så det gjorde gott att få dem balanserade. Körde hem till Märit och fikade efteråt och då skakade det inte nånting längre! Så skönt!
Har till och med bokat tid för service så bilen ska få sig en ordentlig genomgång. Det är den nästan värd när den gick igenom besiktningen till och med. =)
 
Och idag latar jag mig mest, fast jag har tvättstugan bokad också så jag har kört ett par maskiner som ligger i torktumlaren nu och så är det två maskiner till på G. Tyvärr har jag ju en massa tvätt kvar så jag borde nog boka en tvättid till denna veckan. Jobbar ju natt nu på onsdag och torsdag så då har jag ju rätt mycket dagtid ledigt om jag inte sover bort den.
Sitter och dricker kaffe med havremjölk nu och väntar på att alarmet på mobilen ska ringa och tala om att tvättmaskinen är klar...
Tills dess sitter jag och skriver in jobbschemat för september och oktober i kalendern.
Mitt vikariat går ju egentligen ut nu i augusti, och jag har inte fått skriva på papper än för det nya gravvicket som jag blivit tillfrågad om jag är intresserad av. Men jag finns med i schemat så nästa vecka får jag väl påminna om dom där papperena...
 
Bye bye! Förhoppningsvis dröjer det inte tre veckor tills nästa blogginlägg...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0