En ny version av en gammal lista

För att jag inte har nått att göra när jag sitter och väntar på att åka till bion.

Nämn något som gjorde dig glad igår:
Vi satt och åt kvällsmys hela familjen, och så gjorde pappa ett lustigt ljud med munnen, så jag fick ett sånt där härligt superfniss som aldrig ger med sig... Det var roligt! (fast det kanske var i förrgår.. hmm)
Vad gjorde du kl 8 i morse?
Sov så skönt så skönt.
Vad gjorde du för 15 minuter sedan?.
Loggade in på Facebook en snabbis.
Det sista du sa högt?
Är det åkadags?
Vad har du druckit idag?
En himlans massa kaffe, och julmust.
Vad var det senaste du åt?
Janssons Frestelse, köttbullar och senapssill!! <3
Vad var det senaste du köpte?
Ett kilo godis.
Vad är det för färg på din ytterdörr?
Mörkt träbrun
Vad är det för väder hos dig just nu?
Soool! Underbar sol!
Godaste glass-smaken?
Vaniljgräddglass, som man häller starkt kaffe i och rör om. Mmmm.
Tror du på kärlek vid första ögonkastet?
Nja. Andra eller tredje kanske.
Sover du tungt?
Om man säger så här: Det finns en anledning till att katterna aldrig går till mig på morgonen för att få komma ut eller få frukost. Dom har sedan länge insett att det är lönlöst att försöka få upp mig...
Drömmer du mycket?
Ja en hel del, fast ganska skumma drömmar.
Mardrömmar?
Sällan. Isåfall handlar dom alltid om nått viktigt som brinner ner. Typ huset.
Det första du tänker på en "bra" morgon?
Åh vad härligt väder! Eller Åh vad gott det ska bli med lite kaffe..
Det första du tänker på en "dålig" morgon?
Neeej!! Jag vill soooova!!
Vilket ämne var roligast i skolan?
Matlagning på gymnasiet. Just nu är det tänder som är roligast..
Trivs du med ditt jobb?
Ja, jag har ju inte börjat jobba som djursjukvårdare på RIKTIGT, ännu, men jag tycker det är jätteroligt! Ta hand om djur, få hjälpa djur, ta blodprov, vara med på operationer. Jättetrevligt!
Favoritklädsel?
Hemma: Mjukisbyxor. Men om jag ska vara social är det jeans och en topp av nått slag som gäller.
Favoritlåt just nu?
Josh Groban - To Where You Are.
Vad ser du om du tittar åt höger?
En gammal väggklocka och ett bord med en massa blommor på.
Vad gör dig glad just nu?
Att ha lov och vara hemma hos familjen. Och att Morgan får vara ute i solen!
Vad ska du göra härnäst?
Åka till bion och sälja biljetter.
Höger- eller vänsterhänt:
Höger
Humör just nu:
Glad, men lite orolig för att jag tror jag lyckades bränna mig när jag solade förut...
Favoritgodis:
Choklad!!! Och "skolkritor"
Kläder just nu:
Jeansbyxor från GinaTricot, brun topp med en örn på från H&M.
Musik just nu: 
Ingen musik. Hör bara tickandet från ovan nämnda klocka.
Sommarplaner:
Jobba, jobba, jobba och jobba. Kanske hinna med en tur till IKEA eller så.
Hur många kuddar sover du med:
Två.
Spelar du nåt instrument:
Tvärflöjt, mycket sporadiskt.
Morgon- eller nattmänniska:
Natt! Jag kan nog vara uppe nästan hur länge som helst...
Vem är viktigast för dig: 
Just nu är det Morgan!
Bio eller promenad:
Beror på om man ska göra det själv eller med någon.
Är du kittlig:
Oja! Don't touch my feet!!! Or my knees!!
Snarkar du:
Det händer nog ibland. Fast min katt snarkar mer.
Stjärntecken:
Skorpion.
Äckligaste insekten:
Älgflugor, sådana platta som man inte kan borsta bort. Bits gör dom också!! Och myror, om dom räknas till insekterna... :S
Om du fick välja en superkraft, vad skulle du välja?
Tankeläsning.
Vad vill du jobba som?
Det som jag ska jobba som.
Stökigt eller välstädat?
Halvstökigt. Svårt att hålla rent med två långhåriga katter i huset...
Skulle du nånsin få för dig att hoppa bungy-jump?
Nej aldrig i livet!! Då dör jag!!
Gillar du att sjunga?
Ja det är skoj tycker jag... Sjunger hela tiden nästan. Hemma och i bilen iaf.
Anser du att du är stark?
Nej inte speciellt.
Vad gör du om du får hicka?
Håller andan och sväljer.
Vad längtar du mest efter just nu?
Filmen ikväll.


Kommentarer
Anonym

Godmorgon! :)



Har du sovit gott? (:



Kram

/Linnéa

2009-04-12 @ 09:39:13
URL: http://twistandshine.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0