Tysklandsresan.

Japp, som utlovat så kommer det en liten rapport här då!

Fredag
I fredags jobbade vi på förmiddagen, och sen strax efter lunch så packade vi in oss i en buss och åkte söderut.
Halvsov lite då och då, vilken tid det tar att åka ner till Göteborg från Karlstad, en evighet kändes det som.
Men till slut kom vi iallafall ner och gick på färjan.
Sen under eftermiddagen/tidig kväll hade vi lite utbildning, om foderförsäljning och sånt.
Sen lite senare så letade vi upp våra hytter och bytte om till middagen!
Middagen var julbord! Så gott!!
Fast ännu en gång så missade jag det där med att ta av den kalla maten först och sen varma sen, och tog lite allt möjligt på en gång... = överfull tallrik.
Sen blev det ris a la malta, struvor och godis till efterrätt. :)
Och efter middagen gick vi upp till en nattklubb som fanns på båten och dansade och hade oss.
Gick väl och la mej typ halv 3-3 eller nått sånt, helt dödstrött. Det är inte bra att vara uppe så länge när man gått upp klockan sju på morgonen!! Haha

Lördag
På lördagsmorgonen väcktes vi 7:15 av kaptenens bullrande röst i radion i hytten. Och det räckte ju inte att ta godmorgonramsan på svenska, den skulle ju tas på tyska, franska, hollänska och engelska också...
Jaja, då var man ju vaken iallafall. (Typ)
Så då blev det frukost. "Bara" apelsinjuice och kaffe för min del. Jag och frukost går liksom inte ihop så bra, iallafall inte vid den tiden på dygnet...
Efter frukost gick vi av båten och på bussen och åkte från Kiel till Lübeck där vi skulle gå på julmarknaden som tydligen ska vara helt fantastisk...
Det var den väl inte tycker jag. Helt okej, men alldeles för lite julsaker för att klassas som en riktig julmarknad.
Var fanns det hemmagjorda godiset? Julgodiset? Sylten?
Det fanns däremot en himla massa korv, fabrikstillverkade pepparkakor och glühwein.
Höjdpunkten på marknaden var när vi gick in i affären Niedelegger. En affär full med marsipan, nougat och choklad!
Där hade jag nog kunnat göra åt en himla massa pengar, men det blev bara typ 13 euro. Snålade lite :)
Sen iallafall, när vi hade gått klart på marknaden så gick vi tillbaka till bussen igen och åkte tillbaks mot Kiel.
Och strax innan Kiel så låg det en stor affär, CittiPark.
Där skulle vi in, för där var spriten billig. Haha.
Hittade iallafall lite olika roliga saker som kan vara bra att ha. Minttu, Passôa och lite småflaskor med vin.
Sen var det tillbaks till båten, lite mera utbildning och middag igen.
God mat, en förrätt med kräftstjärtar och skagenröra (typ) och varmrätt med nån köttbit och rödvinssås och stekta potatisar. Otroligt gott.
Och (lite för mycket) vin till maten, och kaffe och Baileys efterpå.
Sen blev det upp till nattklubben igen, men det var rätt dåligt drag på lördagen, inte alls som det varit kvällen innan, men jag lyckades nog vara uppe till närmare halv 3-3 då med.

Söndag
Söndagen spenderades i princip bara med att åka hem.
Väcktes av kaptenen igen, och så var det frukost. Men då råkade jag visst vara hungrig så då blev det lite bacon och äggröra!!
Tänk om jag inte vore så satans morgontrött, då skulle jag nog äta bacon och äggröra till frukost varenda dag :)
Nam nam nam.
Och så hade dom lussekatter också, eftersom det var lucia, så då blev det en sån också.
Sen var vi väl hemma i Karlstad igen vid typ ett eller nått, så då var det bara att släpa hem väskan och hälsa på katterna och försöka vila upp sig inför arbetsveckan igen... :)

Allt som allt en riktigt riktigt trevlig resa! Inte egentligen för vad vi sett och gjort, utan för hur roligt det varit under middagarna och under nattklubbsbesöken.
Det var väldigt längesen jag skrattade så mycket på så kort tid, och dansade så mycket på så kort tid.
Och jag tappade räkningen på hur många gånger jag skrattade tills jag grät.
Men det var iallafall nått som handlade om Tarzan och nått som handlade om svartvita foton.
Väldigt interna "skämt" som jag inte ens kan förklara, dom måste upplevas!! :)

Nu ska jag gå och lägga mej tillslut. Är alldeles slut efter att ha varit på SATS och kört 10-15 minuter crosstrainer och ett PowerStep-pass. Mina lår kommer nog värka imorrn iallafall, ajaj.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0