Allt i ett

Förbered er på ett långt inlägg...

Hade tänkt berätta för er hur värdelös min dag har varit, så jag börjar med det, så får två ljuspunkter lysa upp slutet av blogginlägget.
Idag jobbade jag på operation med start klockan 7:30.
När man börjar så tidigt så har jag hand om alla intag, alla djur som ska opereras lämnas in från halvåtta och framåt, och då är det jag (och ibland veterinären) som tar in djuren och tar deras uppgifter och diverse sånt.
Brukar gå bra, och idag var en riktigt bra dag, inte överbokat med patienter så intagen gick lugnt och noggrant till.
Det brukar dom iofs göra annars också, men ju fler patienter desto läängre tid tar intagen. Ibland är man inte klar förrän närmare nio, och då är det lite synd om dom stackarna som fått sitta och vänta jättelänge.

Sen skulle första patienten sövas. En katt. En rädd katt. En rädd katt med raggen rest och svansen uppburrad.
Tog det så lugnt och försiktigt jag kunde, fick tag i katten och lyfte upp den.
Helt plötsligt börjar katten protestera, vrider sig ur mitt grepp, får panik och sätter alla tänder och alla klor i min stackars hand.
Och trots att jag släpper katten hänger den fortfarande kvar med min hand i ett järngrepp.
Till slut (efter typ en halv sekund eller nått, haha) släpper katten.
Blodet rinner från jag vet inte hur många hål i min hand och jag ställer mig vid handfatet och spolar av handen.
Som om det inte vore nog med äventyr då så känner jag hur hela kroppen blir alldeles trött, och jag börjar darra och kallsvettas.
Riktigt riktigt obehagligt! Som tur var så var mina arbetskamrater vid sina sinnens fulla bruk och ställde en pall bakom mig som jag fick sitta på en stund.

När det slutade snurra i huvudet inspekterade jag min hand. Ett bett, med alla fyra hörntänderna strax ovanför handleden, och långa djupa rivsår längs fingrarna samt klosticksår på handflatan och ovansidan av handen.
Sprittvätt - aj aj svider.
Spritbandage -  aj aj svider mera och handen känns överhettad.
Sen blir det telefonsamtal till vårdcentralen, tidsbokning och åka iväg dit.
Träffa doktorn - skriver ut recept på antibiotika. (Hmm, han tittar inte ens på såren. Hade jag inte bett om att få bandaget omlagt av en sköterska hade han aldrig fått se såren ens...)
Fick träffa en sköterska som la om bandaget med en sorbactkompress (bakteriehämmande).

Sen blev det tillbaks till jobbet... Där kände jag mig som en överbliven praktikant. Kunde nästan inte göra nånting med en öm och stel högerhand i bandage.
Funderade ett tag på att sjukskriva mig, men efter samtal med chefen kom vi fram till att det är bättre att jag är där och gör litegrann än hemma och gör ingenting. Vi är lite kort om folk denna veckan, så en till sjuk sköterska (hehehe) vore inte det bästa just nu... Dessutom, vad ska jag göra hemma?

Så nu sitter jag och skriver med högerhanden i bandage och antibiotika i en vecka.
Det tar en evighet att surfa på diverse hemsidor eftersom jag kör musen med högerhanden och klickar på den med vänsterhanden...
____________________________________________________________________

Till det positiva.
Efter jobbet åkte jag till stan för att träffa min kattforum/hockeykompis för lite fika.
Hon ska passa mina kissar till helgen.
Satt och pratade om lite allt möjligt och speciellt hockey och om hur jobbigt det är att vänta på nyförvärv, och att Frögga borde bestämma sig snart.

Så kommer man hem, och vad är det första man läser??
Jonas Frögren klar för Färjestad!!
Ett fyraårskontrakt!!
U-N-D-E-R-B-A-R-T!

Och innan lugnet lagt sig dyker ännu ett nyförvärv upp.
Mattias Sjögren!
( Sjögren who?? Var min första reaktion)
Visade sig vara en forward från Rögle.
Kan nog bli intressant. Men vilken forward blir han istället för?
Hänger Holtet löst nu eller?
Dick "riskerar" ju dessutom att försvinna till Nordamerika igen...
Hoppas han stannar, tyvärr är det ju dock Detroit som bestämmer var han ska spela..



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0