Torsdag kväll...

Sitter och slappnar av efter ytterligare ett pass på SATS.

Efter sju, åtta månader som regelbunden besökare där kom jag härom veckan på världens bästa idé.
Om jag packar träningsväskan och tar med till jobbet kan jag cykla direkt till SATS efter att jag slutat.
Då förhindrar jag att jag mellanlandar hemma, och sen aldrig kommer därifrån.
Tänk att det skulle ta så här lång tid att komma på något så smart...

Snart ska jag hoppa in i duschen, och sen ska jag läsa lite Eragon innan jag somnar.

Köpte ju Brisingr (tredje boken i trilogin om Eragon Drakryttaren) och började läsa i den häromdagen, men efter bara några sidor insåg jag att jag kom ihåg alldeles för lite från dom två tidigare böckerna, så nu läser jag om serien från början istället.
Både Eragon och Den äldste är riktigt bra böcker. Filmen Eragon är ganska bra om man aldrig läst boken. Tror man att filmen kommer likna boken tror man helt fel. Faktafel på faktafel på faktafel. Irriterande.
Och om ett par veckor, när Eragon-trilogin är utläst har jag planerat att läsa Twilightböckerna igen... :D

Det värsta är väl att jag lär komma dit samtidigt som hockeyn startar, så det är inte många timmar kvar på dygnet till att läsa. Fördelen med det är väl att det kommer ta så mycket längre tid att läsa ut böckerna...

Usch vad jag babblar. Orkar inte ens läsa igenom inlägget för att se om jag låter som en normal människa.
Skyller på att det är "sent", att jag jobbat hårt, tränat hårt, och nu tappat allt vad energi heter.

I förrgår låg jag i sängen och läste. Helt plötsligt vaknade jag, liggandes på mage, med boken under ena armen och klockan var sex på morgonen.
Insåg att jag på något vis stensomnat mitt i läsandet. ^^

Natti!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0