Second Hand

Nu har jag varit på Second Hand och fyndat.
Efter att jag har varit duktig och städat lägenheten ville jag göra något lite roligare, så då tog jag cykeln till Gengåvan på Våxnäs och shoppade lite skojiga saker.



Alltihopa för 50:-
Så nu kan jag dricka O'Boy ur riktiga O'Boymuggar, jag kan äta godis ur en hjärtformad skål, och så kan jag spritsa mina egna Strassburgare!!

Spritsen köpte jag enbart för att kunna göra mina älskade strassburgare, nu gäller det bara att jag får tummen ur och gör dom också...

Recept för den intresserade.
100 g smör
½ dl florsocker
1 msk vaniljsocker
1  1/4 dl vetemjöl
1 dl potatismjöl

Rör ihop rumstempererat smör med florsocker och vaniljsocker till en jämn smet.
Tillsätt vetemjöl och potatismjöl lite i taget och rör hela tiden kraftigt.
Spritsa ut degen på plåt med bakplåtspapper.
Grädda i 175°C i 10 minuter.
Låt svalna.

Vill man kan man ringla smält choklad över kakorna.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0