På hemväg i bilen.

Ett inlägg med alla tankar, skriver i bilen på mobilen, men publicerat via datorn efter hemkomst, eftersom min mobil av någon anledning inte gillar blogg.se

Nackdelen med att ha blivit hockeyintresserad är att min psykiska hälsa varierar efter lagets vinster och förluster.
Hela denna veckan har varit fantastisk. Jag har varit så glad och stolt. Och på så bra humör.
Ända tills ikväll.
Bortaresa till Södertälje. Ett lag vi stal tre poäng ifrån i början av säsongen, som sedan kom till Karlstad och stal tillbaks poängen.
Så egentligen är det väl inte så himla konstigt att vi förlorade idag, trots att vi är seriens bästa bortalag.
SSK verkar vara det nya spöket nu när HiV äntligen är besegrade.
Men 6-2!! Måste vi förlora med 6-2, mot ett lag som har ett rattfyllo i kassen. (Som dessutom blåst 0,62)

Dagens insats var inte mycket att hurra för.
Första perioden hade killarna knappt tagit sig ur bussen. Då är det inte konstigt att man ligger under med 3-0. Inget hemjobb what so ever. SSK kontrar och kontrar, får chans på chans, och inget görs för att stoppa dem.
Andra perioden är snäppet bättre, och backarna Super-Sanny och Junland kliver fram och visar att dom kan producera. Men produktionen från forwards saknas.
Så även i tredje. Chanserna finns, men dom sätts inte. "Som vanligt".
Till slut vacklar laget, SSK kör sin kontringshockey som dom kört hela matchen, och gör två mål till.
Salák är förbannad, resten av laget är förbannade, klacken är förbannad.

Men vi applåderar åt varandra och tackar varandra ändå.
Kärlek i vått och torrt, i medgång och motgång.
För alltid Färjestad.

Jag hoppas bara på att dom bjuder upp till bättre ishockey på tisdag, men det kommer dom såklart göra eftersom jag troligtvis inte kommer hinna ifrån jobbet.
De behöver inte spela så himla snyggt, men det ska vinnas.
TILL VARJE PRIS!

Det enda jag oroar mig för nu är att Salák kan vara skadad.
Det var en sekvens i tredje som såg väldigt skum ut, men jag hoppas jag har fel.
Annars är det dags för Torpet att visa vad han går för.

Next up: Plastcluben utan guld.
Krossa för fan!!
Det är dags för en utklassningsvinst på hemmaplan nu!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0