Träning

Mitt andra intresse.
Har varit hyfsat duktig det senaste och kört Spinning varje måndag och BodyBalance varje söndag.
"Tyvärr" har det ju varit hockey på torsdagar så mitt-i-veckan-träningen har det inte blivit så mycket av.
Känns lite halvskumt att träna söndag+måndag.
Konditionen blir ju inte mycket bättre av det direkt.
Får se till att skärpa mig lite nu under hockeyuppehållet.

På torsdag åker jag och Jenny till Halmstad, då är det dags för ytterligare en tandkurs på Accesia.
Denna gången handlar det om extraktioner.
Härligt!
Ska bli kul att få träna ordentligt på det.
Lite bättre att träna på döda rävhuvuden än på levande hundar... Dumt att bryta av rötter och pilla dit dom där dom inte ska vara annars. Typ näshålan, ögonhålan eller mandibularkanalen.
Som tur är gör det inte så mycket på en halvtinad räv... :)

Dessutom är vårat hotell superfräscht! Och det finns ett gym OCH jacuzzi!! Hur skönt?
Så underbart att få träna skiten ur sig en stund och sedan skutta ner i ett varmt badkar!

Lite mer träningsmässigt...
Den spinning jag kört mest är ju spinning med pulsband, där man jobbar i olika nivåer av procent av maxpuls.
Samma sätt använder jag (eller rättare sagt, jag ska börja snart) när jag springer.
Sprang en del med pulsband förra året, men då hade jag inte koll på nivåerna.
Det är inte konstigt att man inte orkar springa länge när pulsen ligger på 85-90% av maxpuls.
Då känner man sig lite spyfärdig.

Så nu får det bli pulsklocka + löpband ett tag framöver.
Målen i år är Vårruset och ännu hellre Karlstads Stadslopp.
5 vs 10 kilometer.
10 kilometer under 60 minuter vore ju drömmen.
Men frågan är om jag kan bli så duktig så fort, utan att få benhinneinflammation igen.
Spinningen och BodyBalance-träningen hjälper ju till iallafall, men måste få lite fart i löparmusklerna snart också...

Heja Heja!

Nu blire dusch!


Kommentarer
Alexandra -mamma till Leia

Självklart springer du Vårruset i vår. Dte gör jag! Och tjejmilen i september! Heja oss!



Jag ska tatuera in Leias namn. Jag har velat ha på vaden "alltid". Men iom ärret på armen så har jag börjat fundera. Tyvärr (?) sitter ärret lite "fel", så jag tycker nog inte det skulle va så snyggt att ha det just där (utsidan av underarmen, typ).

KRAM

2011-02-09 @ 06:41:40
URL: http://triquetra.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0