... och tandvärk.

Gjorde något konstigt med käkarna i morse förmiddags när jag vaknade.
Någon snedtuggande ofrivillig ryckning.
Det small till och ilade genom en av kindtänderna.
Misstänkte direkt att jag väl lyckats tugga av den på något jäkla vänster.
Men tanden kändes hel, och efter noggrann inspektion (ja jag är lätt yrkesskadad) i spegeln med hjälp av en ficklampa och en tandpetare kom jag fram till att det iallafall inte fanns några synliga skador.
Och inga emaljflisor hade jag ju i munnen heller så.

Trots det så isar det som satan ibland.
Trycker jag på tanden i sidled känns det ingenting, men trycker jag på tanden uppifrån så ilar det.
Och tuggar jag på något så ilar det.

Så jag har fått tugga på andra sidan hela dagen, och hålla mig ifrån kalla och varma drycker.
Och inte andas in våldsamt, för då ilar det också...

Varför var det IGÅR tandläkaren var på besök hos oss??

Tänkte nästan ta en röntgenbild på tanden på jobbet, men misstänkte att det inte skulle synas så mycket där...
Får väl se om det blir bättre eller sämre under helgen...
Annars är tandläkaren på besök nästa torsdag igen... :D


PS. Halsen mår bättre. DS


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0