Sällskap

Dags för lite mer triviala grejer så här efter alla djupa tankar.
Teater och fest!!

Förra helgen var jag och såg Prima Donnor på friluftsteatern i Mariebergsskogen tillsammans med min familj och Helena, en tjej ifrån hockeyfolket.
Så roligt jag hade, det var längesen jag skrattade åt en teater så mycket!
Sen att båda huvudrollsinnehavarna är onaturligt vackra gör ju inte saken sämre!
Joakim Nätterqvist, eller Arn, som han nog alltid kommer vara i mina ögon.
Göran Gillinger, från "En fyra för tre", som jag var lite kär i på den tiden.
(Två olika versioner av Edward)

Innan vi skiljdes åt bjöd hon in mig på ett litet "tjejkalas" som hölls nu i fredags.
Visste att risken fanns att jag skulle bli sen eftersom jag skulle jobba sent. Och en fredag vet man aldrig riktigt om det betyder att man slutar kl 18, eller om det blir senare.
När klockan närmade sig 16 verkade det som att jag skulle kunna sluta 18, när klockan närmade sig 17 visste jag att så inte var fallet.
Till slut, när klockan var 20, kom jag ifrån jobbet.
Cyklade genom regnet till lägenheten, bytte om till torra kläder, rafsade ner smink och en vinflaska i min väska och tog första bussen in till stan.
Inte alltid man sitter och sminkar sig på bussen, men det gick bra faktiskt. Tur att jag inte har behov av speciellt mycket eller avancerat smink...

Kom hem till Helena vid 21 ungefär och öppnade min vinflaska.
Hade en sjukt trevlig kväll!
Vi (jag, Helena och ett gäng tjejer till, och senare även två killar) satt och pratade om det mesta.
Sommar, semester, hockey, hockeyresor, filmer, allt...
Klockan närmade sig och passerade midnatt.
Framåt ett-tiden var min vinflaska urdrucken och jag började känna tröttheten krypa inpå mig, nästan så att jag kunde somna i stolen där jag satt.
Så efter ett tag sa vi hejdå, och jag tog mig, på lätt vingliga ben, via McDonalds, in till centrum för att ta bussen hemåt.
Väl hemma, dök jag rakt ner i sängen och somnade som en stock efter en av dom trevligaste kvällar jag haft på bra länge.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0