Hittade ett elljusspår.

På Våxnäs finns det uppenbarligen ett elljusspår.
2,5 kilometer långt (3,2 om man räknar med en liten transportsträcka)

På Våxnäs finns det även en inlinebana, 200 meter rundbana.

Så idag tog jag mig en sväng dit.
Utforskade inlinebanan, ska ta med mig inlinesen dit någon dag och testa också.
Asfalten var iallafall jämn och fin, och kurvorna perfekta för att träna på att svänga.

Spåret var också bra. Lite väl branta uppförs- och nerförsbackar då och då, men totalt sett helt ok.
Dessutom var det utlagt en del spån (eller liknande) i spåret som gjorde marken lite mer stötdämpande.
Hade egentligen inte tänkt jogga så himla mycket, men kunde inte låta bli när jag väl kom dit.
Tyvärr var jag själv nästan hela tiden, förutom sista 500 metrarna, då fick jag en rygg att haka på.

Det är bara 5 och en halv vecka kvar till Karlstads Stadslopp (10km) och jag har fortfarande inte ens sprungit 5km sammanhängande iår.
Måste skärpa mig, men motivationen finns liksom inte där, och det känns inte superlockande att betala 250 kronor för ett lopp jag inte kommer genomföra som jag vill genomföra det.
Dessutom går hela loppet på asfalt. Bara det tar ett tag att vänja sig vid när jag bara sprungit på löpband i princip.

Får se vad det blir av det...
I annat fall får jag väl ge mig på Tjurruset till hösten istället, hemska tanke!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0