You don't know what you've got...

Blev en rätt lugn dag på jobbet iallafall, och tur var väl det.
Hade fått sms när jag vaknade om att bästis återigen var inlagd på akuten. :(
 
Istället för att köra full fokus första dagen lät jag kroppen arbeta på autopilot medans hjärtat, hjärnan och själen svävade runt någonstans på sjukhuset.
Kolla mobilen så ofta det bara går för uppdatering, och sedan besked om att det blir operation idag.
Både skönt och nervöst.
 
Telefonen ringer på lunchrasten, hjärtat hoppar upp i halsgropen och jag blir så nervös att händerna börjar skaka och telefonen nästan hoppar ur mitt grepp när jag försöker svara.
Men nyheterna är goda i andra ändan av linjen, och snart kommer även bekräftelse via sms.
Hon är vaken, operationen har gått bra, och hon mår så bra man kan må efter dagar/veckor/månader av smärta och illamående och på det en narkos och en operation.
 
Plötsligt kan jag andas normalt igen och jobbar resten av dagen med ett leende på läpparna.
 
<3


Kommentarer
Fröken Klöver

Finaste du <3

2012-10-16 @ 07:09:30
URL: http://FrokenKlover.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0