Utställning nummer 2

Ja, vad ska man säga.
"Kom ihåg att hur det än går på utställningen, så åker du hem med samma underbara hund som du kom dit med."
 
Det gick både bra och dåligt, beroende på hur man ser det.
Elliott och jag fick inga rosetter, men han fick väldigt fin kritik och kommentaren "Behöver ringtränas."
Han studsade och galopperade, och som mest tog han kanske 2-3 travsteg i rad.
Tre varv fick vi på oss, men jag fick ändå inte fason på honom. Antagligen var väl min hjärna nervös och påverkade Elliott lite för mycket.
Kanske nybörjartur förra gången, när han travade hur fint som helst.
Det fick mig väl att förvänta mig att han redan hade koll, men hur ska han kunna det?
Elliott lär sig bara det som jag lär honom.
 
Men han är iallafall världens finaste, både med och utan rosetter.
 
Busfröet och busfröets utställningsovana matte.
 
Det gick bra mycket bättre för Märit och Ellen, hon fick hederpris, blev bäst i ras (valp) och placerad 3:a i gruppfinalen!
 
Träffade en Hovawart till på utställningen. Och världen är väldigt liten ibland, för det var visst min gamla förskolefröken som ägde honom.
Stor och ståtlig, långbent, blond och lugn. Kanske en liten hint om vart Elliott är på väg?


Kommentarer
Märit

Nästa gång kommer han gå görbra!

Svar: Jajjamensan! Tredje gången gillt, då jäklar!
SweetPeach

2013-12-02 @ 22:14:10
URL: http://www.sunnanhof.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0