Ledig!!

Sovmorgon.
Morgonkaffe i nästan-solen på balkongen.
Vila, slappna av, inga måsten.
 
Första dagen som arbetslös är en hel okej dag.
Att få höra hur alla kommer sakna en är dessutom en trevlig självförtroendeförhöjare.
 
Igår var sista dagen och jag avslutade min tid på Solstaden med nästan två timmars övertid.
Efter att jag stämplat ut och rensat ur mitt skåp blev det tårta, och sen mellanlandade jag hemma hos Märit och fick lite mat innan jag åkte hem.
Var så uppe i varv när jag kom hem att det tog ett tag innan jag kunde somna, men sen sov jag så skönt, och vaknade utvilad tillsammans med klockradion vid tio imorse.
 
Sen dess har jag druckit kaffe, tömt och fyllt och kört en diskmaskin och sedan suttit i telefon med mamma och pappa i en dryg timme.
På fredag ska jag åka hem en sväng och ha lite semester några dagar, sedan återvänder jag till Karlstad för att nästan omedelbart åka vidare till Stockholm.
 
Sen, den 10:de juni, så är det full fart på nya jobbet!!

Ledighet ska bli skönt, men lika mycket som semestern är efterlängtad, lika mycket längtar jag efter att börja jobba på Ulvsby.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0