Good Evening

Måndag igen då. Om en vecka är det tenta.
Jag längtar inte, men idag har jag iallafall blivit lite klokare.
Grät ut lite på twitter tidigare idag, fick respons och en länk från Sebastian bara några minuter senare och fick därmed läsa ett arbete som var skrivet så att jag nu faktiskt förstår (på riktigt) vad genus är för något OCH hur man kan koppla ihop det med hälsa.
Genast känns livet lite lättare. Det är fantastiskt att ha intelligenta vänner!
 
Idag har jag även varit hos Elina, provat min tärnklänning som satt riktigt bra, kunde till och med varit lite tajtare. Å andra sidan är det rätt skönt att ha en klänning som man kan andas i och inte behöver gå ner fem kilo för att få plats i.
Sen var vi ute och gick med hundarna. Elliott har inte riktigt lärt sig hur man ska gå på promenad när man är flera inblandade... Tydligen är det roligt att snurra in sig i de andra hundarnas koppel alternativt leka dragkamp med deras koppel. Annars brukar det ju va populärt att leka dragkamp med sitt eget koppel.
Dessutom tyckte han att han skulle stoppa in sin ena baktass under min fot. Hjärtskärande skrik och pip och för första gången kände jag hur jag behövde kväva den där "oj oj hur gick det"-impulsen. Några sekunder senare hade han glömt bort att det hade gjort ont och studsade på lika vilt som vanligt.
 
Har även "upptäckt" en ny serie. White Collar heter den. Har bara sett några avsnitt än så länge, men den verkar lovande. Har skrattat minst två gånger per avsnitt hittills.
Den där Matt Bomer han är bra på många sätt och vis han... :)
(Finns det några såna män i verkligheten? Isåfall vill jag ha en sån. Förutom att han inte behöver vara halvutsläppt från fängelset och ha fotboja förstås då, men annars...)
 
Nä, nu börjar mitt inlägg bli så rörigt som det brukar vara. Undrar om det betyder att det är dags att gå och lägga sig?
Först ska Elliott ut och kissa en gång till bara. Kanske vi kan få en kissfri natt inatt? Vore trevligt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0