Uppdatering

HUND
Idag blir Elliott 11 veckor gammal. 3 veckor har jag haft honom och som han växer! Han har gått upp nästan 4 kilo och ser mer och mer ut som en riktigt hund för varje dag som går.
Vi tränar, busar, går på promenader och springer upp och ner för trappen (iallafall jag).
 
Jag försöker lära honom lite olika lydnadsövningar och det går lite framåt varje dag.
Sitt kan han, ligg fattar han för det mesta fast han ligger inte så snyggt som man ska.
Rulla över på sidan, från liggande kan han bara när han verkligen har lust.
Sen tränar vi lite på high-five och att springa igenom en tunnel, men det lär krävas lite mer övning innan har kommer på vad som är vitsen. High-five blir ofta "bita matte i tummen" och ibland slänger man sig ovanpå tunneln istället...
 
Häromdagen var vi ute i skogen tillsammans med Märit och gänget och la några spår.
Elliott och syrran Ellen fick två spår var.
Tror att Elliott var ungefär lika duktig som sin matte på att spåra. Ett par decimeter då och då verkade han fatta vitsen av det och då fick han lite köttbulle för besväret.
Sen blir det ju inte lättare att spåra när matte tappat bort spåret och försöker visa hunden på ett spår som inte ligger där hon pekar...
Men det finns rum för förbättring, och igår fick jag och Elliott en present av Märit som ska hjälpa oss i arbetet!
 
KATT
Lilla Freja fyller 13 veckor imorgon och hon är verkligen en riktig sötnos. Hon och O'Malley kommer jättebra överens. Oftast befinner dom sig på samma ställe och leker eller ligger och myser och spinner. O'Malley är även en hejare på att tvätta henne så hon blir alldeles blöt. Sötnosar.
Morgan är inte så förtjust i henne, men så har han aldrig varit en katt som gillar förändring heller. Ibland verkar han lite nyfiken, men kommer hon fram mot honom så fräser han och då fräser hon tillbaks.
Hon är inte direkt någon blyg fröken längre.
 
SKOLA
De tre första grupparbetena är klara och inlämnade. Nu väntar vi bara på att få respons på dem. Trodde redan att vi skulle fått respons på de första arbetena, men tydligen inte...
På måndag nästa vecka är det tenta! Så nästa vecka lär spenderas åt tentaplugga, tentaplugg och mer tentaplugg.
Hoppas verkligen att jag kan klara den här tentan. Jag är så fruktansvärt omotiverad för den här kursen så det är inte sant. Resten av den här terminen är kurser i Odonotologi och jag längtar!
Äntligen lite anatomi och fysiologi, sjukdomar och behandlingar!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0