Lördag

Idag har jag varit tävlingssekreterare på lydnadstävlingen på Hammarö BK.
Det var himla trevligt. Det ösregnade när jag åkte hemifrån så jag vart lite fundersam. Men tävligen kördes som om det hade varit vilket väder som helst, och det verkade funka rätt bra även om en del hundar inte verkade vara överförtjusta i ösregn.
Elit och klass 3 fick stå ut med regnet, efter att jag satt ihop resultaten blev det prisutdelning och sen klarnade det upp, så klass 2 och 1 fick ganska fint väder, men med väldigt mycket vatten på planen.
Efter ytterligare resultaträkning och prisutdelning var tävligen färdig.
 
Under tiden som klass 2 och 1 körde så passade jag på att vara åskådare och det var kul att se alla olika hundar. Dom var rätt olika allihop, med olika tempo och sådär, men alla va duktiga.
 
Efter tävlingen passade jag på att utnyttja dofterna från den vältrampade appellplanen och gick dit en sväng med Elliott och tränade lite. Och det gick fantastiskt bra. Inte särskilt mycket nosande och bra kontakt med mig hade han.
Det var annat än rallyträningen jag va på tidigare i veckan. Då nosade, nosade och nosade han och hade jag gått av planen och åkt hem hade han nog fortfarande stått kvar där och nosat.
Funderar på om det kan ha med gräsets längd att göra också. På rallyträningen var gräset väldigt långt (annan brukshundklubb) men idag var gräset kort. Långt gräs kan man ju beta av också... Nom nom.
 
Men idag gick det som sagt bra. Om en vecka ska vi göra våran tävlingsdebut jag och Elliott.
Rallylydnad på Karlstad Brukshundklubb. Det ska bli spännande att se hur det går.
Får bli lite träning under veckan, hur mycket jag nu kan hinna med.
På måndag börjar skolan igen och vi ska vara där måndag, tisdag, onsdag. Skönt med en kortvecka iallafall, får väl se vad det är för kurser som drar igång. På papperet verkar det vara kurser som inte alls är saker jag tycker är intressant. Förhoppningsvis kan det ändras på.
 
Men, nu ska jag försöka få i mig lite mat. Åt lunch på klubben efter tävligen men nu börjar magen skrika efter mat igen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0