Chockfas eller reaktionsfas?

Denna veckans tema i skolan hade inte kunnat vara mer träffande om jag så hade fått välja det själv.
Människor i olika utvecklingsstadier, livskriser och försvarsmekanismer.
 
Känner igen mig själv i många av texterna. Och kanske det är bra att läsa om det, för när jag läser om det förstår jag mig själv lite bättre.
 
Nästa tema, som jag redan börjat på handlar om empati och professionellt förhållningssätt.
 
Måste iallafall säga att jag tillslut kommit fram till att det inte är ointressant att läsa om.
Det är egentligen bara väldigt flummigt.
Och eftersom den här typen av studier aldrig varit min grej är det väldigt svårt att ta in. Tacka vet jag matte och fysik liksom. Har till och med sökt ett par fristående kurser för andra delen av vårterminen för att hjärnan ska få lite jämvikt igen.
 
Pratade med mamma idag iallafall. Det var skönt att höra hennes röst.
Hon är fortfarande inlagd på NÄL. Hon verkar lite piggare när man pratar med henne, men hon är fortfarande liksom inte MED i samtalet. Hon svarar och kan kommentera lite inemellan men hon berättar inget själv. Och hennes närminne är väldigt påverkat.
Eftersom jag inte har koll på vilka som läser min blogg så vet jag inte hur mycket jag vill skriva egentligen, så det får vara så länge.
 
Nu ska jag ta en sväng med Elliott i snöslasket och sen ska jag lära mig "hur man kan utveckla sin empatiska förmåga" samtidigt som jag fyller på med lite kaffe i systemet.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0