Söndag

Idag har det inte hänt så mycket.
Jag och Elliott tog sovmorgon och sen gick vi ut och lekte lite i snön.
Efter det har jag mest suttit i soffan och ömsom pluggat ömsom tittat på tv.
 
Strax innan fyra tog vi en promenad bort till 4H-gården och mellan fyra och fem hängde vi inne i ridhuset och tränade lite smått.
Hammarö Brukshundsklubb hyr ridhuset en timme varje vecka för sina medlemmars skull, så varför inte passa på.
Dock tycker jag nog att snö är trevligare att få i pälsen på min hund än sand, men jaja. Med tanke på hur mycket han studsade i snön på vägen hem så finns det nog ingen sand kvar längre... :)
 
Elliott skötte sig väldigt bra där inne. Det var 3-4 andra hundar som var där och tränade som han fick kika på.
I början stod vid och gick runt vid sidan om men sen fick han träna sin hjärna också med lite saker han kan hemma på köksgolvet.
Och det funkade, han lyssnade på mig och gjorde det han ska. Sen lär vi väl inte bli några lydnadschampions än direkt. Det märks på honom att han är lite väl styrd av godiset.
Några moment kan han följa min röst på, men på en del behöver han fortfarande vägledning av handtecken och "följa godiset".
 
Han verkade tycka det var skoj iallafall. Svansen viftade för det mesta.
Och två personer sa "Åh är det en Hovawart?" och inte en enda frågade om det var en Golden.
Kanske brukshundsfolk är duktigare? Antagligen lär dom ju veta hur en Golden ser ut iallafall och kunna se när hunden framför dom inte är en sån...
Elliott var även väldigt nöjd för att det fanns färsk hästbajs i ridhuset! Mums! Nästan så att det var bättre än godiset matte hade tagit med sig.
 
Nu ska han snart få lite middag och jag också, men jag måste bara hitta på vad jag ska göra först.
Ibland vore det inte fel att vara hund och enkelt kunna ta en skopa torrfoder när man var hungrig...


Kommentarer
Märit

Va kul att han skötte sig! Vi hann inte komma ner från Munkfors i tid vi

Svar: Ja, jag blev nästan förvånad över att han var såpass ointresserad av dom andra. :)Jag misstänkte att det var så. Nästa söndag kanske?
SweetPeach

2014-02-04 @ 16:19:03
URL: http://www.sunnahof.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0