Tentorna

I tisdags hade vi salstenta 8:15, den var det inga problem att vakna till Jag var uppe i god tid, ute en ordentlig sväng med Ellitt. Hann göra iordning kaffe och en flaska vatten att ta med till tentan och va på plats på skolan i så god tid att jag lyxade till det och köpte en banan också...
 
I torsdags hade vi röntgententa klockan 8 och klinisk examination klockan 10.
Gissa om jag försov mig eller inte? Vaknade 7:49, och med en hund som ska rastas och få frukost, katter som ska få frukost, kläder som ska tas på och sedan ta sig dit hade jag nog inte varit där förrän halv 9 tidigast. Och då hade jag ändå inte blivit insläppt till tentan. Så istället blev det en extra lång morgonpromenad i lugn och ro med Elliott innan jag åkte till den kliniska examinationen (i väldigt god tid bara för att...).
 
Så röntgententan kommer jag få göra vid nästa omtentatillfälle istället.
Den vanliga tentan gick nog rätt bra tror jag, jag svarade på alla frågor och de flesta svaren blev rätt lång och innehållsrika. 9 uppgifter och 13 sidor skrivna, så något måste ju va rätt iallafall.
Den kliniska gick väldigt bra. Jag var rätt nervös innan, men sen när vi fick uppgiften och jag läste igenom den och började plocka ihop alla grejer jag skulle ha började det gå över.
Sen kom läraren (Susann) in på behandlingsrummet och vi började gå igenom alla momenten.
Jag pratade och pratade och pratade och visade och visade och visade och det kändes som att jag var övertydlig med allt, men det är ju bra iofs. Susann ställde några frågor som jag hade bra svar på dom flesta.
I 50 minuter satt vi där, sedan var det klart. Vi gick igenom ett par saker och sen var det slut.
 
I fredags kom resultatet på den kliniska examinationen - väl godkänd!!
När jag såg resultatet blev jag så glad och stolt över mig själv så att det nästan kom glädjetårar.
Nu är det bara att vänta på resultatet på den vanliga tentan också, men det lär väl ta närmare tre veckor som vanligt.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0