Allt och inget och lite bilder.

Tänkte skriva något, men tar det säkra före det osäkra och håller det hemligt några dagar till, hihi.
 
Bjuder på lite hundbilder istället. Är så sur på att min nya mobil var tvungen att gå sönder, nu använder jag min gamla Mini istället och den kameran är verkligen inte bra. Suddigt och eländigt och det måste vara dagsljus för att det ska bli något vettigt över huvud taget. Det är därför det aldrig blir några kort på katterna. Dom syns helt enkelt inte...
 
Här var Elliott och jag på promenad på Sörmon. Elliott ställde sig och vädrade efter något och mobilen var för en gångs skull snabb så jag fick till ett kort på honom. Tyckte att han såg så vuxen och manlig ut helt plötsligt. Min lilla plutt, vart tog tiden vägen?
 
Sen insåg jag att man måste ta en bild mot höstlöven, så då fick Elliott ställa sig på en björkstam och posera lite. Balansen behöver vi nog öva lite på, för det såg lite vingligt ut där uppe. Men fokuset är det inget fel på. Håller en godisbit i handen strax nedanför kameran och Elliott vet precis vad som gäller så fort fotandet är färdigt. "Bra! - Varsågod!"
 
Och idag tänkte jag att "omväxling förnöjer" och så åkte jag till Färjestad och tog en promenad på elljusspåret där. Nånstans mitt på spåret kan man vika av och gå på Naturstigen, vet inte riktigt vad det innebär för jag har aldrig gått där, men det sitter lite skyltar och grejer över allt. Någon slags aktivitetsbanan kanske?
Första momentet verkar iallafall vara "klättra över två nedfallna träd".
Jag och Elliott tyckte att det verkade onödigt så vi fortsatte på spåret.
(Exempel på bild i dagsljus som ÄNDÅ blir suddig...)
 
Sen åkte vi hem igen och jag satte igång och lagade mat. Har gått över till vegetariskt mer och mer och idag testade jag två nya recept vilket ledde till en smaskig middag och åtta matlådor.
Ena rätten blev gurkmejekokt spaghetti med vegofärssås. Supergod vegofärs (sojafärs från Anamma) med diverse kryddor, riven morot, champinjoner, lagerblad och krossade tomater, vitlök och rödlök.
Jösses vad gott. Hade jag inte blivit proppmätt av orginalportionen hade jag lätt tagit en portion till...
 
Den andra rätten blev en gryta med grön currypasta, zucchini, paprika, broccoli, gröna ärtor, haricot verts, kokosmjölk och naturell tofu och så hittade jag ett paket risnudlar i skafferiet som fick vara sällskap i matlådorna.
Har aldrig ätit tofu tidigare så det ska bli intressant, får ta det till lunch imorrn. Smakade lite på det för att se så det blev ätbart och det var väldigt gott. Vet inte om jag ätit grön curry nån gång tidigare, men röd curry är ju himla gott iallafall!
 
Efter middagen har jag slappat i soffan och tittat på Dessertmästarna och Elliott ligger platt på golvet och sover som en stock. Ute låter det som att det blåser stormvindar och ösregnar. Kan inte direkt säga att jag är särskilt sugen på en kvällspromenad, men det får bli en ändå snart. Det är vid sånt här väder man skulle haft en trädgård med staket så att Elliott hade kunnat fixa kvällsrastningen själv...
 
Kom på en sak till. För ett tag sen, typ ett år sen eller två, blev jag alldeles besatt av Diana Gabaldon, det var min tandläkarkompis Alex som lockade in mig i fördärvet ;) och fast blev jag.
Häromdagen så råkade jag hitta en länk på internet som återigen ledde in mig i den underbara skotska världen. Bokserien har blivit tv-serie och än så länge har dom släppt åtta timslånga avsnitt. Resten av säsongen verkar komma till våren och jag måste komma på nått nytt att sysselsätta mig med så att jag inte behöver längta så hemskt.
Har tittat på avsnitten och dom är helt fantastiska. Nu var det ett tag sen jag läste första boken i serien, men det har stämt väldigt bra av det jag kommer ihåg iallafall.
Igår kväll så insåg jag att jag nog "måste" läsa om serien. Och bli förälskad i Jamie igen...
Jag har inte läst klart hela serien ens. Slutade mitt i näst sista boken av någon anledning som jag inte kommer ihåg, men nu kommer jag ju inte ihåg vad som hänt så det är lika bra att börja om från början.
Och det lär ta ett tag. Böckerna är 8 stycken, men jag har bara sju av dem så jag måste få tag i den åttonde nånstans... Dessutom är dom jättetjocka och skrivna med pytteliten (nästan) text. Så det tar ett tag att läsa dom, och handlingen är så omfattande så man blir alldeles snurrig. Inte direkt nått man läser precis innan man somnar, för då glömmer man bort hälften. Även om det är då jag läser bäst och dessutom har tid, eller kan ta mig tid, att läsa.
 
Nä. Det är lika bra att ta på sig lite vettiga kläder och ge sig ut i regnet så hunden får kissa lite...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0