Nyheter!

Hör och häpna med examinationsuppgiften blev faktiskt klar till slut. Jag tvivlade, men det gick. Lämnade in den i söndags vid sju-tiden på kvällen.
Drog en djup suck, tjoade lite för mig själv, drack ett glas vatten och sen klädde jag mig själv och Elliott fulla i reflexvästar och annat reflekterande blingbling och gick ut och tog en riktigt skön och lång promenad.
Aldrig har väl frisk luft varit så efterlängtat!
 
Igår jobbade jag i receptionen på Ulvsby. Skulle hjälpa till för att måndagar brukar vara köriga, men så klart följde gårdagens tempo förra måndagens tempo och det var JÄTTElugnt. Det ringde väl lite då och då, men vi hade lite tomma luckor i bokningen så det var inga problem att ta in dom som ville komma.
Men ändå kul att jobba när det är en lugn dag, då hinner man med allt man ska. :)

Idag har jag varit på "praktik" eller vad man nu ska kalla det. Det är ju ingen officiell praktik genom skolan utan jag har bara frågat Alex om jag fick gå med henne och hennes tandhygienist Ary nån dag för att få se lite mer verklighet och för att kanske komma närmare nån vettig åsikt om min fortsatta skolgång.
Som jag misstänkt så var det supertrevligt att va där idag, även om det mest beror på sällskapet. :)
Satt med Ary när han hade patient och skrev i journalen när han tog status och sen var jag med Alex och assisterade när hon lagade ett par tänder.
Vet inte om jag blivit så mycket klokare dock. Tänder är ju ett väldigt intressant område, även fast dom sitter på människor. Men frågan är om jag inte skulle passa bättre som tandsköterska än som tandhygienist egentligen.
Men det är så olika var man jobbar också tror jag. På vissa ställen får tandhygienisten bara vara tandhygienist men på andra ställen får man vara med och assistera också. Och det är ju mycket roligare, att få se "allt" liksom.
Att först ha patienten själv, och kanske upptäcka ett kariesangrepp på röntgen, skicka vidare till tandläkaren för åtgärd och då få vara med och assistera och ser hur kariesangreppet ser ut "på riktigt".
Men jag vet inte, har jättesvårt att bestämma mig.
Ska jag bli tandsköterska istället så är det en utbildning på 1,5 år (där jag antagligen inte kan tillgodoräkna mig nått som jag redan läst), men ska jag bli färdig hygienist så är det också 1,5 år ytterligare.
 
Förra veckan hände det som gjorde att jag la ut en bild på en studsig och lycklig Elliott.
Då var jag på Djursjukhuset och skrev på ett anställningsavtal! Det är ett vikariat startar i januari nästa år, fast det lutar åt att jag kommer få jobba några mellandagar också.
Så att det blir studieuppehåll är nu beslutat. Eller jag har beslutat det iallafall, skolan har inte fått in min ansökan än. Men då blir det ett års uppehåll om denna terminens kurser blir godkända.
Sen vet man ju aldrig. Har jag tur får jag erbjudande om förlängning, eller något annat vikariat kanske om någon ska gå på mammaledigt, och annars får jag väl fortsätta plugga.
Det vore ju onekligen rätt trevligt att jobba deltid både hos Alex och på antingen Ulvsby eller Djursjukhuset i framtiden.
Får bara hoppas att min studiemotivation återvänder efter en jobbperiod. :)
 
Imorrn ska jag kanske också till Alex, men det ska komma några ventilationsfolk som ska in i lägenheten nån gång under dagen, och eftersom Elliott måste vara hemma när jag är hos Alex så vill jag inte att han ska vara ensam hemma när dom kommer. Även om han brukar vara glad och snäll, om än väldigt intensiv, så kanske vakthunden i honom vaknar när det är okänt folk som kommer in i lägenheten och inte jag...
Så jag får se, kommer dom på förmiddagen så åker jag till Alex på eftermiddagen, men jag ska dit på torsdag också, så i värsta fall får jag nöja mig med det.
Imorrn ska jag dessutom åka till SATS och träna med Jenny vid halv sex, så jag kan ju ändå inte va på praktiken hur länge som helst. :)
 
Och, som om detta inlägget inte redan var tillräckligt långt, och om jag inte redan hade tillräckligt mycket inplanerat den här veckan så ska jag på Rallylydnadskurs med Elliott fredag kväll och lördag förmiddag. Ska bli väldigt kul. Jag och Elliott har i princip bara tränat kontakt sedan de misslyckade tävlingarna i Forshaga. Så det ska bli intressant att se om något i vårt samspel förändrats sen dess. Det känns ju som han är mer aktiv och håller koll på mig när vi är ute på promenad iallafall.
 
OCH. På söndag ska jag åka till Säffle och möta upp resten av familjen för vi ska till Säffleoperan och se på Skönheten & Odjuret. Det ska bli väldigt roligt! Det var ju inte jättelängesen vi var på Sound of Music, men musikaler och sånt kan man inte få för mycket av.
Jag lär väl dessutom sitta och gråta som en tok, Skönheten & Odjuret är en av mina absoluta favoriter!
 
Nu ska jag dricka en kopp kaffe, titta på lite tv och skriva ner lite recept. Har hittat ett par vegetariska recept som verkar smarriga och köpt ingredienser till det, så det blir väl till att laga snart. Kanske säkrast att försöka få det gjort ikväll med tanke på att det är rätt mycket grönsaker och sånt, dom vill väl iinte ligga i kylskåpet hur länge som helst...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0