Dyrbar

 
 
 
Idag är han dyr min lille prins!
 
 
 
Hade inlämning på ett arbete som jag suttit med dygnet runt (känns det som) i flera dagar. Så fort jag hade skickat in arbetet så packade jag in mig och Elliott i bilen och åkte till skogen.
Började med att gå ut ett spår för att testa spårupptag med en burk med mjukmat ungefär 20 meter efter det tänkta upptaget.
Sen gick vi en promenad. Elliott fick vara lös och skötte sig ypperligt och jag blev så glad! Lite extra stollig var han, för han har nog egentligen fått lite för lite uppmärksamhet och sysselsättning nu när jag mest suttit och pluggat.
Alla gånger jag ropade på honom kom han och fick massa god och belöning.
(Undantag från dyrheten: Förutom en gång, då hade han plötsligt växt fast i marken en liten bit från vägen, insåg att han stod och åt på något så då röt jag till och när han då lyfte blicken och tittade på mig så berömde jag och ropade "Kom då" och då övergav han "det goda" och kom galloperandes. Hade tänkt vara jätteglad och krama om honom ännu mer än vanligt när han tyckt att jag varit mer värd än "det goda".
Det blev inte så då "det goda" visade sig att det var rävbajs och jag nästan kräktes när han kom i närheten och flåsade glatt. )
Elliott fick godisregn i mossan istället, så han va nöjd ändå... Uäck.
 
Efter promenaden satte jag på honom spårselen och gick till spårupptagen. Insåg att jag lagt spåret i motvind för Elliott vindade som en tok...
Gick mot spåret och när vi kom fram till spåret tog han det klockrent båda gångerna! Första gången bakspårade han lite men vände snabbt!
Wihoo!! Glad matte!
Sist vi var ute och spårade så var han ju verkligen mer i sin egna lilla värld än i spåret så det verkar som att en liten paus gjort honom gott!
 
När vi kommit hem igen tränade jag lite rally och han va jätteduktig! Fin kontakt och följde bra med i vändningarna och satte sig rakt både vid sidan och framför nästan alla gånger!
Tävling på lördag med dubbla starter och den här gången kanske det kan gå vägen. Förhoppningsvis har jag läst på så mycket så att förarfelen jag gjorde inte kommer hända igen iallafall... :)
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0