nervös.nu

Imorgon ska jag åka ner till Petra (en klasskompis på tandhygienistutbildningen) för vi ska åka och hålla en föreläsning om munhälsa på en omvårdnadsutbildning.
Jag hatar, hatar, HATAR att hålla muntliga föredrag. Har alltid gjort och kommer alltid att göra.
På gymnasiet var det nästan så att jag började känna mig bekväm eftersom min svensk- och historielärare (samma person) ÄLSKADE att låta eleverna hålla föredrag. Så jag hade minst ett föredrag per termin då.
Men nu var det längesen.
Att prata med djurägarna på jobbet är ju inga problem, men dom är inte så många åt gången, och där har jag stenkoll på vad jag ska säga.
Men nu ska vi stå, med våran powerpointpresentation inför nästan 30 okända personer!!
 
Det ironiska är att föreläsningen handlar om muntorrhet. Vad blir man när man blir nervös? Jo, muntorr.
Måste nog ta en salivstimulerande sugtablett innan föredraget, och har gott om vatten till hands...
 
Men jag skulle väl tro att vi överlever. Människorna är ju vuxna iallafall och med största sannolikhet till majoriteten kvinnor.
Efter föreläsningen ska vi skriva ihop resultatet och förhoppningsvis bli helt klara med det som vi ska lämna in.
 
Elliott får hälsa på Märit på jobbet och hänga med henne tills jag kommer hem igen.
 
Och på tal om Elliott, för att återkoppla ännu lite mer till rubriken.
På söndag ska vi göra Mentalbeskrivning med nästan hela E-kullen. Ska bli så himla roligt men ändå ganska nervöst.
På lördag nästa vecka är det Rallytävling i Forshaga (...).
Och inom en ganska snar framtid är det dags för höft- och armbågsledsröntgen, också ett nervöst moment tills man ser hur bilderna ser ut...
 
Men nu ska jag träna lite till på min del av föreläsningen, sen får det bli en tur i mörkret med Elliott i hans nya (rosa med reflexer) sele! Och sen sooooova!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0