Ibland tycker jag om min bil!

Har gått och oroat mig inför bilbesiktningen i flera veckor. Hur många tvåor ska jag få? Hur mycket kommer det kosta att laga? Är det dags att börja se sig om efter en ny bil.
Åker till besiktningsstället, parkerar och lämnar ifrån mig mina nycklar. Dom testar bromsar och avgaserna, åker in i hallen, hissar upp bilen och börjar skaka och knacka på den.
Hör mumlanden som låter som att "länkarmarna håller på att rosta sönder" och tänker jaha, det var det, undrar om någon vill köpa en reservdelsbil.
Bilen hissas ner och jag går fram till disken och besiktningskvinnan säger "Det blir blanka papper idag!".
 
Wow.
 
Inte en endaste liten anmärkning, inte ens en kommentar om att något inte är helt hundra.
Allt var som det skulle!
 
 
Den gamle Forden överlever ett år till! (Förhoppningsvis)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0