Onsdag idag. Tror jag...

Jag överlevde nattjobbet. Något som var väldigt bra var att det blev lugnare och lugnare för varje natt.
Varje dag skickade vi hem fler inneliggande än vad vi skrev in, så sista natten hade jag bara fyra patienter som låg inne. Att jämföra med fjorton första natten.
Så sista natten blev ganska avslappnande, förutom att det är jobbigt att jobba natt när det finns väldigt lite att göra.
Då blir man trött. Och man kan inte fylla på förbrukningsvaror i sina lådor hur länge som helst.
 
Avslutade sista natten med att röntga, lägga kanyl, ta blodprov och koppla på dropp på en dålig patient som kom in precis på morgonen.
En ganska lagom avslutning ändå.
Sen åkte jag hem, tog en promenad på elljusspåret med en betydligt piggare hund. Och sen gick jag hem, sov till halv fyra på eftermiddagen och på måndagskvällen mötte jag upp Märit och Nil på Pitchers där vi va med på kunskapsquiz.
Mycket trevligt! Efter quizet åkte jag hem och somnade igen i princip.
 
Men nu börjar jag bli människa igen! Även om sovmorgonen blev lite längre än vanligt...
Har börjat klura på dagens checklista. Nu är det ju påsk och ledigt vilket innebär att jag kommer lämna lägenheten snart, och då är det ju trevligt om disken är diskad och den nytvättade tvätten är inlagd i skåpen och sådär.
Skulle ju kunna dammsuga bort lite grus också om jag får lust...
Sen blir det två dagar hos Martin och sen två eller tre dagar hemma hos mamma och pappa för lite påskfirande!
Ska även få vara med när Martin och hans kompisar spelar rollspel. Det ska bli väldigt intressant, även om jag misstänker att jag kommer sitta som ett stort frågetecken större delen av kvällen...
 
Elliott tycker att det är badväder nu!
 
 
På en av våra dagliga turer finns det en övergiven mystisk trappa som inte leder till något hus. Jag går av princip inte här när det blivit mörkt...
 
Ståbild i motljus med lite utsikt. ^^
 
 
Hej på er! Dags att börja bocka av checklistan...
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0