Hundträning i dagarna två.

Både igår och idag var jag och Märit i hallen och tränade med hundarna.
Med varierande resultat.
Igår var Elliott jätteduktig, hade fin kontakt för det mesta och var lagom taggad inför uppgiften.
Idag var han snarare överladdad, stack ifrån mig flera gånger och skällde och härjade runt för sig själv en hel del. Men då och då skärpte han (och jag) iallafall till oss så det blev lite bra träning iallafall.
Igår fick jag stopp på honom när han gjorde så, men idag ville det sig inte riktigt.
 
Vi tränade rally, lekte lite med kamptrasan och tränade på att släppa på kommando, vilket gick väldigt bra när han insåg att han fick godis om han släppte. Och sen tränade vi även lite stillasittande kontakt och inkallning.
Sen försökte jag testa på lite kryp-träning också, men jag vet inte riktigt om Elliott fattade vad vi höll på med. Han var mer inne på någon slags blandning av stå-ligg-stå-träning och köra rumpan upp i taket. Men det får vi väl ordning på så småningom. :)
 
Nu ska jag plugga lite mer. Tenta på torsdag.
Och när jag tröttnat på plugget (vilket jag iofs redan har gjort) så ska jag röja upp lite och dra igång diskmaskinen.
Imorrn kommer Martin hit och hälsar på igen! <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0