Förberedelser...

Har spenderat större delen av dagen med att förbereda mig inför nattjobb i "dagarna" tre.
På måndag klockan 07:15 börjar (förhoppningsvis) min helg. Men då får jag långhelg iallafall! =)
 
Har fixat lite mataktigt att ha med mig. Det är så svårt att veta vad man ska äta när man jobbar natt. För matpauser måste man ju ta, men en microvärmd matlåda är inte riktigt passande på natten, för så hungrig blir iallafall inte jag. Vill mest bara ha något att tugga på.
Så idag har jag kokat ett gäng av mina fina Askerrudssättriska ägg, ett par av dem fick hoppa ner i en tonfiskröra tillsammans med creme fraiche, majonäs, majs, bostongurka, vitlök, scharlottenlök, salt, citronpeppar och cayennepeppar. Och så tar jag med lite köpebröd som jag ska ha det till.
Dom andra gjorde jag en "sås" till, på lika delar majonäs, bostongurka och ajvar relish. För kaviar och salt är tråkigt. Den där såsen blev riktigt god, lite udda fast ändå påminner den om hamburgerdressing typ.
Får väl se om magen blir alldeles lagom mätt och glad på det.
Och blir den inte det så ska jag testa någon ny havredryck från Oatly någon av nätterna, tror att dom hette Breakfast, eller Almost like breakfast eller nått åt det hållet. Den ena ska smaka mango/passion och den andra blåbär-nånting. Låter gott, fast man vet ju aldrig riktigt med havredryck, en del jag har smakat är ju mest mjöliga...
 
Jag har även varit ute med Elliott såklart, tog en sväng upp på "berget" här med flexikopplet så att han skulle få röra på sig lite mer. Elliott fick ett ryck och jag stod på en hal fläck så ett tag trodde jag nästan att det skulle bli Stubben - Flexikopplet 2-0, men flexit överlevde, så det kanske står 1-1 nu då...
Men jag hade med mig korv och när jag ropade på Elliott så sansade han sig och kom in till mig. Borde kanske alltid ha korv i fickorna? Han blir alldeles fruktansvärt uppmärksam på mig när han vet att det finns korv iallafall. Nästan onödigt uppmärksam.
 
Det blir inte bara jobb i helgen iallafall. Martin kommer hit en sväng på dagen imorgon, efter att jag sovit och innan jag börjar jobba igen. Och på söndag blir det nog feministfika för andra gången, dock lär jag väl inte vara särskilt delaktig eftersom jag antagligen kommer vara sjukt trött, men det blir nog intressant att bara vara med och lyssna. Vem vet, jag kanske blir riktigt filosofisk när jag är trött?
 
Nu ska jag tupplura lite i soffan en stund, det är snart dags att ta en sväng ut med Elliottet igen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0