Mellan nätter.

Jobbar natt igen nu. Natten till idag var en väldigt lugn natt, så jag hoppas att kommande natt följer i samma fotspår. Hade ganska många inneliggare så det var lite medicineringar att göra och några dropp att hålla koll på, men alla var någorlunda pigga iallafall. Mitt i natten var det till och med så lugnt att jag kunde slumra en liten stund. Det känns just nu som att den där lilla slummern var väldigt bra. Var mycket piggare på morgonen och just nu känner jag mig också piggare än jag varit andra dagar mellan nätter.
 
 
I fredags var jag och Elliott på inofficiell utställning i Mariebergsskogen. Tänkte att jag skulle ha det som lite "träning och utvärdering" för att eventuellt anmäla honom till en officiell utställning.
Tyvärr var han den enda Hovawarten som var med, så det blev ingen konkurrens. Men han skötte sig fint, han var lite studsig och passade när vi skulle springa framför domarn, men då fick jag springa ett varv till och då fick han till en fin trav. Och han fick Hederspris och blev Bäst i Ras och då fick vi ju även tävla i gruppfinalen sen.
I gruppfinalen skötte han sig ännu duktigare, var inte särskilt intresserad av dom andra hundarna utan kunde både stå still på kommande och travade som en liten gud. (Tyckte jag då).
Enligt domarn var han inte tillräckligt snygg så det blev ingen placering i gruppen.
Fick fin kritik iallafall, även om den kändes väldigt "allmän". Men det är väl så på inofficiella utställningar, dom går inte på djupet direkt.
Men dagen fick mig iallafall att bestämma mig för att jag ska anmäla honom till Ransäter, då är det stor officiell utställning. Får hoppas att det är några fler Hovawarts med då så att man kan få jämföra lite också.
 
Efter utställningen åkte jag hem och bytte ut hundväskan mot helgväskan och packade in oss i bilen igen och åkte till Martin.
Vi hade att göra hela helgen med lite diverse saker. Vi planterade gula lökar och sådde massa olika frön, å så åkte vi hem till några av Ms kompisar och spelade rollspel igen. Det var lite extra skojigt den gången eftersom min karaktär lyckades döda två monster! Wihoo!!
Vi började även skissa på en riktig karaktär till mig, som ska få vara med ibland. Den jag har nu är bara en provisorisk karaktär för att jag skulle vara med och se. Nu ska jag ha en new and improved version, som är duktigare på mycket och sämre på annat. Men totalt sett tror jag att det kommer bli en väldigt bra typ. Måste bara komma på vad hen ska heta...
Å så har vi lagat mat, gått på en hög med hundpromenader, bakat blåbärspaj och ätit med glass och myst i soffan framför film och dataspel. Mycket trevligt! Hade det inte varit för att jag måste hem till katterna och till jobbet så hade jag nog kunnat växa fast där uppe.
 
Igår gjorde jag knappt nått vettigt på hela dagen, eller ja, jag diskade och sådär, men tog sovmorgon och vilade mig mest i form inför natten.
Idag har jag också sovit en del så klart. Så skönt att kunna sova trots att det är ljust för att ta igen det man missat.
Snart ska jag ut med hunden igen och sen ska jag ta en tur till Plantagen och köpa ett tak till hammocken som pappa bett mig att göra. Sen vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på. Åka till ICA och köpa lite nattmat kanske, och åka hem och dammsuga typ.
21:45 börjar jag jobba igen...
Men sen är jag ledig resten av veckan! Så ska man jobba natt så ska man jobba måndag-tisdag natt. Då kan man stå ut med lite elände för man vet att fem dagars ledigt väntar!
På torsdag får jag hem Agnes (Elliotts mormor) för jag ska passa henne medans Märit är på militärgrejer och på fredag åker jag hem till Billingsfors för att sällskapa med mamma medans pappa och brorsan åker till Leksand på biogrejer.
Blir kul att få två hundar att ta hand om några dagar. Hoppas bara att Elliott kan samla ihop sig lite och inte vara störig mot sin mormor. Men finns det någon hund han har respekt för så är det ju Agnes så det ska jag nog kunna ordna upp.
 
Bye for now.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0