Trevligt sällskap!

Då var en till helg slut då, men tack vare att jag jobbade natt onsdag och torsdag så är jag ledig imorgon! Wihoo!!
I fredags när jag slutade jobba (klockan kvart över sju på morgonen), så slurpade jag i mig en kopp kaffe och sen styrde jag bilen norrut, hem till Martin och somnade gott i hans säng istället för min egen. Väldigt mysigt att vakna av att han kom hem från jobbet.
När han väckt mig så var vi ute och grejade i trädgården, pratade med hönsen, hittade fina rader med morötter bland en massa ogräs, och drog upp enorma rädisor som borde dragits upp för ett par veckor sedan. Tittade till rödbetorna som snart kommer vara klara, precis som dom gula lökarna och potatisarna!!
Och så plockade vi rabarber och svängde ihop lite saft av!
Så åkte vi och handlade lite ingredienser till kvällsmat. Grönsaksstavar och dipsås!
 
I lördags vaknade vi till fint med enormt blåsigt väder, inte så mysigt att vara ute, men ut gick vi. Tog en långpromenad i skogen och letade efter kantareller! Hittade ett helg gäng och jag har sån tur att min pojkvän tycker om att plocka svamp, men inte äta dom, så jag fick med mig alla hem! Tre stycken kantarellsmörgåsar blev det! Nomnom!
Vi plockade fläderblommor också, och påbörjade en sats fläderblomssaft. Dom ska dock stå och dra i fem dygn tydligen, så den saften får Martin avsluta själv.
Sen lagade vi mat, en älggryta som blev så sjukt god! Helt stört att något så enkelt kan bli så gott. Dock tog det väl typ två timmar att laga, men ändå!
 
Idag har jag varit hemma hos Elina och fikat och druckit kaffe och pratat om allt möjligt! Och klappat på Teddy och Charlie. Helt sjukt vad små dom är nu när jag är van vid Elliotts storlek. Båda hundarna får plats i knäet samtidigt!
Å när jag var på väg hem mötte jag Märit i en vägkorsning, hon undrade om hon fick komma på kaffe, och det fick hon ju såklart. Så det var bara att åka hem och sätta på kaffekokaren!
Tänka sig vad mycket trevligt sällskap man kan få på en och samma dag/helg!
 
Sen Märit åkte hem har jag nästan bara latat mig, fast jag har iallafall skurat en kattlåda och satt in blodpudding i ugnen för att torka. Och imorrn har jag tvättid igen, så då jag resten av min smutstvätt bli ren. Sen måste jag försöka få in all ren tvätt i skåp och lådor också innan katterna hårat ner allting. Freja ÄLSKAR att ligga på ren tvätt...
Å till helgen ska Elliott ställas ut officiellt för första gången! Så då kommer jag ha ett betyg på hans skönhet. Å det är då blodpuddingen ska komma till användning. Blodpudding = skötsamhet = större chans till bra betyg. Om han inte blir så stollig över att få blodpudding så att han studsar istället för att trava...
 
Gonatt på er!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0