Long time, no see...

Förra gången jag skrev var för två och ett halvt år sedan... Innan dess hade uppehållet mellan inläggen "bara" varit 6 månader.
 
Så... Oj då.
Så kan det gå när man tappar skrivarlusten och inte riktigt vet vad man ska uppdatera om längre. Kanske blir så när livet blir lite bättre för en stund och känslorna inte behöver skutta ut genom fingrarna för ögonblicket.
 
Vet inte riktigt vad jag ska skriva om nu heller, loggade in på bloggen och såg att jag stadigt haft ett par besökare i veckan trots att inga nya inlägg kommer upp.
Skulle jag skriva om allt som hänt de senaste två åren skulle det nog bli en hel roman, och jag vet inte riktigt var jag skulle börja.
Med det roliga? Med det tråkiga? Med det sorgliga? Med det stressiga? Med ångest eller med glädje?
 
Att punkta upp "this is new" som en punktlista känns inte heller riktigt rätt.

Kanske det bara blir den här lilla vinkningen som säger "Jag lever fortfarande!".
Kanske kommer det fler inlägg inom kort, man vet aldrig.
 
Eftersom mitt förra inlägg hade rubriken "Ny adress!" kan jag ju berätta att detta inlägget skulle kunna ha samma rubrik.
I augusti sålde vi (Martin) vårt (hans) hus och har påbörjat resan mot att köpa ett gemensamt boende!
Både spännande och läskigt, men det ska bli roligt att hitta något som passar oss båda, som ligger på ett bättre ställe i förhållande till mitt jobb i Karlstad och som vi kan göra till vårt eget på ett bra sätt.
 
Just nu hyr vi ett hus cirka 30 minuter ifrån Karlstad och det känns VÄLDIGT bra. När vi bodde utanför Sunne hade jag ju drygt en timmas resväg enkel väg, och att nu har en resa som bara tar halva den tiden känns helt underbart. Så mycket mer tid över på kvällarna, och nu kan jag få mer sömn utan att känna att jag måste gå och lägga mig innan jag ens hunnit bli trött.
 
Jag har dessutom gått ner i arbetstid tillfälligt, från 100% till 80%, så nu har jag en extra dag ledigt varje vecka. Det är väldigt skönt. Gött att få ha en vardag ledigt så jag kan hinna med sånt som man aldrig hinner med när man jobbar nästan varenda jäkla vardag.
Och skönt att ha en dag i veckan där jag antingen bara kan vara hemma och lata mig hela dagen, eller boka in nånting som jag inte kände att jag hade tid med förut.
Kommer jobba såhär till och med februari, sen får vi se om jag fortsätter på 80% ett tag till eller gör någon förändring på det.
Men det känns väldigt bra för min stressnivå och mitt psykiska mående att jobba 80%, så troligtvis fortsätter jag med det ett tag. Iallafall över sommaren, för sommaren är INTE rolig på mitt jobb.
 
Ibland funderar jag på att lägga av med djursjukvården och byta bransch till något mindre stressigt, men det är ju det här jag kan och är bra på. Så jag vet inte riktigt vad jag skulle göra annars. Har inte direkt några andra meriter att luta mig tillbaks på... Time will tell.
 
Nu är det sovdags. Imorrn är min "lediga" dag. Är ledig från jobbet, men ska lämna in bilen på verkstan supertidigt, sen åka till Karlstad och låta Elliott träna i vattentreadmillen på jobbet en stund och på kvällen blir det julbord med Martins jobb.
Nånstans däremellan jag jag hinna göra en Vegansson och en Janssons frestelse och förbereda ägghalvor, för på lördag ska jag och Martin hem till pappa och fira jul.
 
Vi hörs. (Kanske).
 
Kommentera nått om du vill, annars slipper du. 😉


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0