Feliway och ättika.

Suck, jag som varit så förskonad. Är det nu det ska dra igång?

Häromveckan upptäckte jag att någon av katterna kissat i Elliott bädd. Bädden var ändå sunkig och söndertuggad och jobbade på övertid, så jag tänkte inte så mycket mer på det utan slängde bädden.
 
Köpte en ny och la in i sovrummet utan att något hände. Men så några dagar senare när jag ska sova luktar det kattkiss. Tittar och nosar runt och jovisst, nu är det kiss i bädden igen. Skurar av med såpa och sprayar med Urine off och allt man ska köra. 
Ytterligare några dagar senare så är det kiss på en handduk som legat slängd på golvet.
 
Droppen kom igår kväll när jag låg i sängen och läste och insåg att det ÄNNU en gång luktar kiss. Efter en liten stunds letande (för Elliotts bädd är tillfälligt undanflyttad) så hittar jag kiss i sängen! Någon (jag har en misstänkt...) har kissat  på mitt extratäcke som ligger i en hög nere vid fotändan, och det har runnit igenom så det är kommit ner på lakanet och in i bäddmadrassen.
Så lagom kul när man ska gå och lägga sig.
Google är min vän, så jag dumpar alla kissiga sängkläder i badkaret och häller på en ordentlig skvätt ättika och fyller upp badkaret med vatten. Bäddmadrassen är för stor för att göra nått åt så den sprayade jag med typ en halv flaska Urine off för att det skulle bli tillräckligt mycket för att tränga ner i madrassen.
 
Idag så har jag köpt en dosa Feliway och pluggat in i eluttaget, förhoppningsvis kan det ta udden av beteendet tills jag har listat ut vad som är fel på honom. Inget har förändrats så vitt jag kan komma på, iallafall inte under senaste månaden då beteendet uppkommit.
Ska ta med honom till jobbet någon dag för urin- och blodprov så får vi se om det visar något där. Känns ju som att det borde vara något fysiskt fel på honom eftersom han aldrig haft minsta tendens till att kissa på fel ställen förut.
 
Å imorgon ska jag försöka få med mig sängkläderna till jobbet så att dom får bli ordentligt tvättade. Att inte ha en egen tvättmaskin är pest.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0