Haha en lista!!

Stulen från Sidrid, en av mina blivande klasskompisar =D

Bästa saken som hände mig förra sommaren: När jag fick börja praktiken på Trestads Djurklinik, va iofs September men vadå... =)
Favoritplagg i garderoben just nu: Mina sköna gamla Espritjeans.
Längd: 176
Vikt: Hemligt =P
Byter gärna garderob med: Nån med en snyggare 
Byxa eller kjol: Byxor oftast.
Senast utlästa bok: Häxa av Celia Rees.
Mitt rum kan beskrivas som: Stort, med för mycket grejer i.
Mig själv med tre ord: Glad, omtänksam och ärlig.
Jag tränar: Helst inte överhuvudtaget. Men innebandy är kul. Får väl se vad Skara har att erbjuda =)
Jag ville bli när jag var liten: Veterinär
Höger- eller vänsterhänt: Höger
Humör just nu: Är trött ett humör? Nej... Lugn.
Något jag absolut inte äter: Ananas på burk. Uäk!
Kläder just nu: Ljusblå sockar, Espritjeansen, ljusblå top med nätärmar...
Vad sa du senast: "Men Morgan kan du aldrig vara tyst eller? Tyst Morgan". (Katten)
Hur många kuddar sover du med: 2
Morgon- eller nattmänniska: Natt, morgnar ska inte börja före 10.
Sparare eller slösare: Sparar om jag har nått viktigt att spara till. Annars brukar det lösa sig i slutändan iaf.
Bästa film: A cinderella Story, Raise your voice, A walk to remember med mera med mera.
Tror du på mirakel: Definiera mirakel...
Bio eller promenad: Beror på tillfället. Promenad är nog en bra förstadejt, så kan man prata... Men bio är roligare om det är en bra film.
Är du kittlig: Rör inte mina fötter!!!!
Snarkar du: Det är inte omöjligt. Men jag har aldrig hört det själv...
Rädd för insekter: Uää!! Allt som är mindre än en hamster ger mej rysningar!
Äckligaste insekten: Harkrankar. Sådana stora flygande Långbenspindlar...
Det här är jag bra på: Många saker. Planera grejer, skriva grejer, blir nästan aldrig sjuk... Och lite till.
Bästa bok: Mina hemligheter av Sophie Kinsella. En av dom iallafall...
Pizza eller hamburgare: Pizza. Från Sicilia!!! Fast den där vid Domkyrkan i Skara är inte helt fel heller=)
Tänker du någonsin pierca eller tatuera dig: Det får framtiden utvisa... Eller plånboken kanske...
Stökigt eller välstädat (hemma): Beror på hur mycket tid jag har över...
Gungar du på stolen: Beror på stolen. Oftast inte.
Vilken hand håller du gaffeln i: Höger.
Gillar du att sjunga: Ja det är skojjigt!!
Anser du att du är stark: Tillräckligt. Jag kan ju lyfta en dressin iallafall =). (60kg)
Använder du knark: Aldrig i livet!
Kaffe, te eller inget: Te är godast. Men kaffe är bra på morgonen och till bullar.
Smink: Oftast. Mascara och Ögonbrynspenna är ett krav...
Vad använder du för skor just nu: Flipflop eller mina vita NIKE beroende på vädret...
Favoritfärg på kläder: Rosa, ljusblått, lila och rött.

Senaste person som...
Sov i din säng:
Morgan, fast han är en katt.
Du pratade med: Brorsan
Du gick på bio med: Maria, Lotte och hennes kille. På The Holiday... (tror jag... =S )
Du gick på stan med: Therese B. När hon köpte pizza i går =)
Du skällde på: Brukar normalt inte skälla på folk...

Senaste...
Låt du hörde:
LeAnn Rimes - Blue
Film du såg: Jurassic Park - The Lost World. På SVT här nån dag..
Mat du åt: Stekt fiskpudding med couscous och Rhode Islanddressing.
Kram: Hmm... Pinsamt... Det kommer jag inte ihåg...
Puss: Det var evigheter sedan så det räknas inte längre...
Resa: Hem från jobbet i eftermiddag. Längre resa: Till Skara för att kolla på lägenhet förrförra torsdagen.
Glädje: Att jag snart ska flytta till Skara!!
Dröm: Att min digitalkamera gick sönder i objektivet... Jag blev jättelessen!!
Person du träffade: Min brorsa, här hemma.
Personen du pratade i telefon med: Mamsen som frågade om jag vill ha nått på Jula =)
Personen du fick sms av: Blomman
Gången du åt 7-eleven korv: Det har jag aldrig gjort. Är det nått speciellt med den eller?
Gången du var utomhus: Ett par tre timmar sedan.
Gången hela din familj åt middag tillsammans: Förra helgen.
Saken du köpte: Arbetsskor med stålhätta.

Favorit...
Färg:
Rosa, lila, rött, blått, svart...
Låt: Snow Patrol - Chasing Cars, Jason Mraz - I'm Yours
Ämne: Vet inte än... Men det ska nog inte bli så svårt att klura ut om några veckor =)
Plagg: Jeansbyxor
Skor: Mina senaste flipflops från H&M
Ställe: There's no place like home!

Allmänt...
Ska bli skoj:
Flytta till Skara, bli djursjukvårdare.
Ska inte bli skoj att: Att flytta från kompisarna.
Sparar till: Studierna... Och en ny bil i framtiden kanske (??)
Pålägg som gäller: Hushållsmedvurst är gott. Och leverpastej med gurka. Och mjukost =))
Önskar att jag var bättre på: Att prata med okänt folk i stora samlingar...
Dagens dryck: Festis Orange
Vem saknar du: Ingen just nu...
Tre band/artister: Linkin Park, Avril Lavigne, Timo Räisänen (mm)

Vad har du gjort idag: Jobbat. Kommit hem och varvat ner. Ska nog bada lite...
Brukar du svära mycket: Ja lite för mycket...
Hur tidigt stiger du upp: Klockan ringer vid sju. Jag går upp kvart i åtta. Tidigast...
Gillar du att slåss: Vet inte... Har inte testat så mycket...
Vad ska du göra ikväll: Bada lite, läsa lite bok kanske.
Hur många timmar sover du per natt: Midnatt - Sju. Hmm. Sju timmar ca.
Vem är snyggast i världen: Haha, allvarligt? Oliver James =)
Vad är det för veckodag: Söndag
Öl eller vin: Vin


Kommentarer
sigrid

Haha, visst är listor det roligaste! Jag skrev djursjukvårdare, det borde funka tycker jag. De har ju inte angett något annat iaf.. så det funkar nog!

2007-08-13 @ 10:25:37
URL: http://sigrida.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0