Skogskatt!

Idag har min Morgan och jag och mamma varit ute i skogen en sväng efter att hon färgade håret på mej... Blev ganska så bra... Före/Efter bild kommer kanske senare...

Hade iaf lilla Morgan i sitt nya flexikoppel. Fick bära honom en liten bit först för han fattade inte riktigt varför han skulle ut och gå för... Han låg ju så skönt inne på mattan jue...
Men matte vill och då blir det så... =))
Mamma och jag tog iaf varsin påse med oss och gick och letade efter kantareller. Hittade inte så jättemånga, men gissa vad det första jag gjorde var!! ?
Jag gick 20-25 meter in i skogen och gick rakt på massor (10-15 st) kantareller!!! Och dom plockade jag ner i min påse, och sen hittade jag inte några mer kantareller alls... =(
Men Morgan och jag vi travade runt i skogen och det gick riktigt bra faktiskt. Han följde efter mej och jag följde efter honom. En gång fick han spindelnät med björkfrö i ansiktet och det gillade han inte så det borstade jag bort...
Efter 15-20 minuter så tyckte Morgan att jag gick åt fel håll.
Alla håll är fel om dom inte är HEMÅT.
Så efter en liten stund när jag insett att Morgan faktiskt inte alls tänkte gå en meter till åt fel håll så började jag gå åt RÄTT håll.
Och jösses vad fort det gick då!! Då var det minsan ingen stilla lunk på den katten! Skutt skutt mellan ormbunkar och träd... Och så kom vi ut på vägen och gick hemåt och det var trevligt tyckte Morgan.
Och sen ca 40 meter från våran ytterdörr så släppte jag lös honom, och då sprang han som en vilde bort till dörren!!
Han vet vart han ska den katten =)))
Min lilla älskling!!
Och på måndag blir det till att åka den hemska bilen igen!! Då ska vi ner till Trestads Djurklinik och vaccinera honom och köpa mat. Denna gången blir det bantningsmat till tjockisen!
Fast han är en bra söt tjockis... =))

PUSS!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0