Dagen som varit!

Idag började jag, Annika och Veronica klockan sju (!!) på ATG's stationäravdelning.
Först fick vi tempa alla hästarna, det var bara fem stycken, men ändå.
hela dagen var väldigt intressant.
Jag fick mocka och rykta för typ första gången i mitt liv tror jag! Men det var ganska intressant att få göra det också, det var mycket lättare att mocka än vad jag trott. Jag har alltid trott att man ska byta ut allt spån och sådär när man mockar... men det är ju bara som att rensa en väldigt stor kattlåda.... hehe =))

Vi fick medicinera en gång också... två hästar som skulle ha antibiotika och antiinflamatoriskt/smärtstillande. Skoj =)

Något som inte var lika skoj var när vi fick kolla på en hästavlivning... Jag har ju sett en hel del avlivningar på katt o hund, men på häst var lite mer dramatiskt. Kanske inte ska gå in på det så detaljerat. Om någon är intresserad av hur det är så kan ni ju skriva ett inlägg eller nått.
"som tur är" så är jag nog lite härdad... Det berörde inte mej lika mycket som det berörde dom andra tjejerna tror jag... låter lite makabert men...

Efter det så blev det innebandy igen!! Och ett par snygga blåmärken till!! hehe, har haft ett stort blåmärke på insidan av ena vaden ett tag... härom kvällen kliade det så in i bomben!! men då fick jag ju egen erfarenhet av sårläkning som vi ska tenta imorrn! Under nybildningsfasen så kliar det nämligen i såret. Och blåmärke är ju en typ av sår, fast ett stängt sår.... =))

Hehe... nej nu ska jag återgå till mitt pluggande så att jag klarar tentan imorrn lika bra som den förra tentan!!
(för att skryta lite: jag fick 26,5 av 30!!)


Kommentarer
Alexandra

pluggar du till djursjukvåradare i skara? Jag vill söka den utbildningen eller etologi -djurskydd till hösten. Hur hård är konkuransen? Tar de mycket på referenser, intyg och sånt från praktiken man ska ha haft innan?

2008-02-22 @ 17:41:32
URL: http://triquetra.blogg.se
Anna

Hej :)
Jag är en tjej som funderar på att söka till djursjukvårdare. Trivs du med utbildningen så här långt? Och hur höga var intagningspoängen detta året? Tack på förhand! Kram Anna

2008-05-18 @ 23:14:00
URL: http://annakarlssons.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0