Ojoj..

... lite dålig uppdatering här verkar det som...
Har väl haft lite för mycket att göra, men inte gjort riktigt så mycket som jag borde ha gjort iallafall...

Skulle ägnat gårdagen till PBL-fallet, men det blev inte av... sova till tolv nästan, sen blev det en lite shoppingtur...
En lite småpinsam grej hände:
Jag stod i kassan och skulle betala. Drog kortet och tryckte koden som vanligt, men sedan stod det att köpet inte medgavs, testade igen... funkade inte...
Tjejen i kassan parkerade kvittot och jag gick till bankomaten för att kolla mina pengar... Jajamensan, 71 kronor kvar på kortkontot!! Va fan tänkte jag... när gjorde jag av med dom pengarna??
Så jag fick gå in på affären igen och säga att jag visst inte hade några pengar på det kontot.
Frågade kassörskan hur länge hon kunde hålla kvittot, till stängning sa hon.
Så jag plockade ihop min kasse och hon ställde in den bakom kassorna. Jag tog mej hem och flyttade över lite pengar från esparkontot till det vanliga kontot.
Tillbaka till affären, ta ut pengar, in i affären, betala och hämta kassen!!
Weii!! Det tog ett tag...

När jag var hemma för att flytta över pengar så kom jag att tänka på en sak.
Vilken jäkla tur att jag bestämde mej för att inte åka till IKEA iallafall!!
Stå i kassorna på ikea med 71:- på kortet är inte så kul direkt... Det hade varit riktigt pinsamt!! Och dessutom tagit en jäkla tid om jag skulle åkt hem och flyttat pengarna...
Jönköping - Skara tur och retur lixom...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0