Årjäng igen... =S

Fast idag var det helt okej faktiskt.
Helt underbart väder så jag kunde sitta och äta lunch på trappan i solskenet och sen satt jag där och läste nästan hela eftermiddagen...
Det var skönt..
Fick nästan en chock när det kom folk idag!!! Herregud!!!
Ett litet gäng tyskar som ville ha en enkel o en tandem.. så det var skoj med lite folk...
Undrar vart dom tog vägen?? Dom fattade nog inte att dom skulle va tillbaka innan fem för när kl va fem så hade dom fortfarande inte kommit tillbaka så då fick jag hänga ut låsen till dom..
Får hoppas att dom fattar hur man låser fast dom... Ajja...

Blev lite hjärtklappning när jag åkte hem också... det hade varit lite dåligt med bensin på bilen på vägen upp och när jag startade hemfärden så lyste en hemska oranga lampan med en gång nästan...
Fick fram användarhandboken och hittade att "när varningslampan tänds finns ca 6 liter körbart bränsle kvar i tanken"... Jaha!! Då får vi hoppas att det räcker dom fem milen som det är till B-kontoret...
Men det gjorde det som tur va... Va lite jobbigt där ibland... inte så himla kul å få bensinstopp eller nått mellan Årjäng och Bengtsfors direkt...

Jajja... Skrev iallafall en lapp så att nån får tanka den imorrn... annars kan det bli lite jobbigt för den som ska ha bilen nästa gång...
Imorrn ska jag troligen jobba i bengtsfors... det ska bli gött... ha tillgång till internet, och webradio och framför allt inte behöva åka den tråkiga vägen...!!! 10 mil om dagen är inte kul.. Men det är väl kanske sånt man får vänja sig vid när "närområde" på arbetsförmedlingen klassas som en radie på typ 10 mil eller nått...
Gud så skojjigt... Ibland måste man bara hata den nya regeringen...
Och ja, jag får klaga på dom, för jag röstade inte på dom... Hur kan man rösta på nått som vill sänka arbetslöshetsersättning, HALLÅ DET ÄR INTE SÅ LÄTT ATT FÅ JOBB BARA FÖR ATT MAN FÅR MINDRE PENGAR ATT RÖRA SIG MED, och gynna dom som redan är rika...
Hade jag varit rik och haft jobb så hade jag väl kanske inte klagat... jobb har man väl men... ändå!
Tänk på nån mer än dig själv nån gång!!

Nog med åsikter... Nu ska jag fortsätta på Tessa Kents Juveler ute på den soliga altanen.. =))

kram till alla puss till en.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0