Dagens äventyr!!

Idag har det varit soligt och skönt hela dagen. Och varmt!! Jösses nu har verkligen sommaren kommit!
Det är så himla skönt, jag har verkligen längtat länge efter den!!
Gött att kunna sitta på jobbtrappan i shorts och linne, njuta av solen och läsa en bok...
Det värsta är nog att jag nästan njuter lite för mycket av solen... mina armar och axlar har börjat få en lite röd ton... och det är inte så skojj... jag är EXPERT på att bränna mej, det vet alla som känner mej.
Och det är ju hopplöst när det enda man vill är att sitta i solen och bli snygg... eller nått...?
Blir jag någonsin snygg?? Jag är lite osäker... Please tell me...

Men det blev Årjäng idag iallafall, fick ta min egen bil. Det är skönt. Tycker att den är mycket bättre än DVVJvolvon... är inte så förtjust i volvoar faktiskt...i allafall inte dom gamla modellerna...
Men men... imorrn ska jag vara i Bengtsfors iallafall. Det är skönt.
Äntligen få slippa köra den långa vägen till Årjäng. Fast jag ska dit på trosdag igen... ajja...

Dagens äventyr är ett litet lustigt ett... Som verkligen visar att jag är en morgontrött jävel som inte riktigt har huvudet på skaft alltid..
Jag kom till Bforskontoret, undrade vart jag skulle vara och blev skickad till Årjäng.
Jag åkte till Årjäng och när jag kom upp dit så...
...kom jag på att dörrnyckeln och nyckeln till hänglåsen fortfarande var kvar i Bengtsfors!!!
MEN VA FAN!!!
Slängde mej på mobilen eftersom jag visste att chister skulle upp med lite dressiner. "snälla låt honom inte få ha åkt upp än".
Det hade han inte som tur var sa jocke... och han skulle se till att han fick med sig nyckeln när han åkte upp.
Klockan var halv tio. Strax innan klockan tio kom den norska gruppen som hade bokat. Och ett par minuter senare mötte jag dom och sa att jag väntade på att få nyckeln till häglåsen.
Jag informerade dom, (utan mina kära stödord!!!!) men det gick bra ändå. Och tjugo över tio eller nått så kom chister med nyckeln så att jag kunde släppa iväg dom...
Det var lite pinsamt en stund... Men chister sa att jag inte var den första som glömt nyckeln i bengtsfors.. det hade han också gjort en gång när han skulle hämta dressiner... så det vara bara att åka tillbaka till bengtsfors, hämta nyckeln och återvända till Årjäng...
Och det är inte roligt kan jag säga!!


image22

Och imorrn ska jag lyxa mig med micromat til lunch =)) och mackor med ishavssallad,.. MUMS!!!

Dagens favoritlåt
Enrique Iglesias - Do you know (The Ping Pong Song)
Såå söt!! Får pirr i magen av den jue!!

Dagens låt jag hört för mycket
The Ark - Prayer for the weekend
sååå tråkig efter tre gånger på samma dag

Ha de!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0