En trevlig helg...

Har haft en mycket busy busy helg.
Kl 10 igår morse började jag och brorsan bära ut ljudgrejer till bilen eftersom vi skulle ha ljud nere på ön på teaterträningen. Halv elva var allt inpackat och vi körde ner.
Bärde ut alla grejerna ur bilen och började sätta upp mickarna i stativen och koppla kablarna till mutlikabeln och in i mixerbordet... Högtalarkablar och medhörningsmonitorer om vart annat.
Varför fattas det grejer i monitorerna?? Vilka sladdar ska vart??
Men till slut var det klart och sufflösen (mej) fick också en egen mick som hon blev tvungen att sjunga i några gånger också... =S Hemskt!!! Men jag klarade av det hyfsat bra... med lite darr på rösten sådär...

Klara vid ett ungefär. Åkte hem. Bytte om vitt vit kjol och en vit topp och en lilablå grej runt höften och åkte med familjen till Ed där vi skulle fira mitt ex lillasyster Anna som tog studenten...
"För vi har tagit studenten för vi har tagit studenten, fy fan vad vi är bra!"
*tänk att det var ett år sedan!!*
Varmt och skönt vad det, men högklackat är inte bra på gräsmatta... Men som jag så ofta fått höra: Vill man vara fin så får man lida pin... Och jag hade ju redan bestämt mig för att jag skulle ha högklackat så...

Sen bar det iväg hemåt igen. Byta om till byxor, sedan upp på festen efter studenten. Massor med mumsig mat och tårtor och en liten tipspromenad =)
Halv tio bar det iväg ner på "stan" eller vad man nu ska kalla Bengtsfors för....
Bengtsfors Festivalen var ju igår kväll. Tydligen var alla festligheterna på Rosell... Visste jag och tessan det??? NEJ.
Vi höll till på adria istället...En Piggelin och en Ragnar. Träffade Tony från högstadiet.... (och du som aaaaldrig skulle röra varken alkohol eller tobak... hmmm....)
Sedan stängde Adria kl 23. Hur dum får man vara egentligen?? Folk hade ju gärna suttit kvar flera timmar till... så jag och tessan tog en sväng på stan och sedan in på MarMar som fortfarande hade öppet... =))
Där är man välkänd... hehe... Mrs Ägarinnan känner min mamma... så det är tur att man har åldern inne...
Efter ett glas rättså gott rött vin så bar det av ut på stan igen... tessan överfaller sin lillasyrra... hehe... stackarn!! hehe
Kollar på alla poliser som står överallt och pratar... Hela TRE polisbilar vid grillen... Herruegud!! Finns det så många poliser i dalsland??? AJja... alla poliser kanske åker till bengtsfors...
Det brukar ju va lite stökigt ibland...
Glad att jag inte ska städa torget idag... fullt med krossade glasflaskor och ölburkar... =(
Sen blev det tråkigt att gå på stan så vi återvände till MarMar och tog en cider och lite kissepaus...
Sen ringde tessan på hemskjuts... klockan har halv två... jag var knappt trött!! Men däremot vääääldigt sugen på pizza.....
Gick bort mot parkeringen där skjutsen (the boyfriend) skulle komma och hämta oss...
Mötte X:et... väldigt vad pratsam man kan vara då...
"Gomiddag, här var man nykter ja..."

Nä inte direkt... Varför ska jag vara det?? Det är girlsnight på stan och jag vill ha kul!!
Sen satt vi på parkeringen och snackade med lillasysterC och kompisE...
Sen kom skjutsen... i ny bil!! =)) Tjusig blå sak... och dessutom hel!! Det är ju en big improvement!! Hehe!!
Halft om halft bestämt att ja o tessan ska dra till den stora huvudstaden i väst... GÖteborg!!
Helgen efter midsommar, helgen efter löning, helgen efter "alldeles för mycket folk"...
Stackars fiancee får skjutsa... men det ska nog bli bra tror jag!!!

Så kom man då hem till slut när klockan närmade sig två. Borstade tänderna, fick av sig kläderna på något sätt och stöp i säng... *det snurrar* *skrattanfall* *somnar gott*

Dagen efter.... Varmt... Alvedon... Vatten....
Kaffe hos moster med moster nr2 och resten av folket...
Mums med macka, bulle, kakor o tårta... Superbra dagen-efter-mat... hehe....
Varmt o skönt i solen...
Ligger hela dagen och solar.. Det är skönt.. Jag vill bli brun och tjusig!!!!!
Pizzarester från i frädags till middag.... nu blir det lite avkoppling vid datorn..
Kolla lite på sveriges handbollsmatch också kanske.... nej det är tråkigt...
Imorrn ska jag jobba igen... två dagar i Årjäng, två i Bengtsfors.
Kusin tar studenten på fredag... då blir det festligheter igen!!!

KRAMAR TILL ALLA. PUSS TILL EN.
Ha en trevlig helg!


Kommentarer
Sweetheart

Låter som du har haft fullt upp! Studenten är så härligt, längtar tillbaka till min... Känns som igår, och då var det mer än 1 år sedan :P

2007-06-04 @ 11:49:07
URL: http://graceful.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0